| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Computer Programmeringssprog >> Content
    Tutorial på Android OpenGL
    OpenGL er en standard specifikation API, som bruges til at producere 3D-grafik. Android OpenGL fungerer ved hjælp af samme teori at gøre 3D-grafik på Android-platformen . Ud over Google Code , der omhandler , hvordan du bruger Android OpenGL , er der hundredvis af udviklere, der arbejder på OpenGL -platformen og deres kodeeksempler kan bruges af enhver nybegynder at komme i gang med at bruge denne åbne standard for deres Android-applikationer . Instruktioner
    Opsætning
    1

    Opstil GLSurfaceView ved at kalde funktionen nedenfor : Hej

    Public void setRenderer ( GLSurfaceView.Renderer renderer )
    2 < p > Implementere nedenstående funktioner inde i renderer :

    Public void onSurfaceCreated ( GL10 gl , EGLConfig config )

    Public ugyldig på DrawFrame ( GL10 , gl )

    Public onSufaceChanged void ( GL10 gl , bredde , int højde)
    3

    Opret en aktivitet ved at importere de nødvendige filer og klasser ved hjælp af " import android "-funktion. Angiv renderer elementer såsom " onSurfaceCreated " farve , model og dybde. . Gør det samme for " onSurfaceChanged "-funktionen
    3D Eksempel
    4

    Opret et nyt projekt kaldet "3D ", og en ny klasse af samme navn , som vist nedenfor:

    Import android.cotent.Context ,

    Import android.opengl.GLSurfaceView ,

    Public class 3DView udvider GLSurfaceView {

    Private
    < p > Offentlig 3DView 9Context sammenhæng) {

    }

    }
    5

    Indføre 3DRenderer klasse som vist nedenfor : Hej

    Public class 3DRenderer implementerer GLSurfaceView . Renderer {

    Private statisk endelig String

    Privat float ,

    Privat float ,

    Privat float ,

    Definer hver float farve ovenfor.
    6

    Opret dokumentationen for projektet ved hjælp af den normale programmeringsproceduren.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Gratis Computer Programming Training 
    ·Fordele ved Data Flow Diagrams 
    ·Sådan Put et udråbstegn i TWiki 
    ·Hvordan at skelne mellem Mainframe & Server DASD 
    ·Oplysninger om Flow Charts 
    ·Sådan Check Hvis en figur Findes i Matlab 
    ·HTML Mailto Tutorial 
    ·Sådan oprettes et edb-program From Scratch 
    ·Hvordan man laver en kumulativ funktionsgraf på en GDC…
    ·Forskellen mellem en Shell Script & a Program 
      Anbefalede Artikler
    ·Hvordan man laver et brætspil i Java 
    ·Sådan Lås geodatabases 
    ·Hvordan man skriver en rekursiv funktion Index of Max 
    ·Sådan Medtag Recursion i Java 
    ·Sådan ændres TryParse Indtast VBScript 
    ·Hvordan man skriver pseudokode til at beregne skatten 
    ·Sådan Konverter PrintStream til BufferedWriter 
    ·Sådan redigeres en OCX fil 
    ·Sådan Stop en Visual Basic for Loop 
    ·Sådan fjernes den primære nøgle hjælp af Visual Bas…
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com