Tilføjelse overflade detaljer du din 3D-model kan gøres med to forskellige teknikker: bump mapping og polygonale tilføjelser. Bump mapping er en måde teksturering en model , så det ser ud til at have rejst overflader. Dette sker gennem en trick belysning på overfladen af modellen at give indtryk af dybde . Du kan også tilføje polygon objekter på overfladen af modellen til at give detaljer som bæltespænder eller respirator linjer. Instruktioner
1
Åbn din model fil i dit valgte 3D- redigeringssoftware. Den nøjagtige softwarepakke gør ikke noget, bare så længe det er en fuldt udbygget 3D editor. Undersøg model og skrive ned, hvor du vil have det til at se ud. Hvis modellen er en grundlæggende menneskelig figur , som du ønsker at ligne en victoriansk gentleman eller en astronaut , så bliver du nødt til at tage en anden kunstnerisk retning for hver. Du skal også bemærke, om dette er en hovedperson eller en baggrund tallet til at bestemme , hvor meget tid du skal investere i denne model.
2
Anskaf billeder af den måde du ønsker det tal til at se . Du ønsker profiler, der omfatter hele tal samt closeups på bestemte detaljer. For en victoriansk gentleman, du finde billeder af mænds tilbehør som ure og bæltespænder fra 1800-tallet. For en astronaut , bør du finde høj opløsning billeder af rumdragter og hjelm designs.
3
Klip og indsæt de beskårne billeder af de relevante dele af billedet modeller på din 3D-model . For eksempel . afgrøde og kopiere en del af overfrakke båret af en person i en 1800'erne billede og derefter indsætte det på bagsiden af modellen. For en astronaut , kopiere og indsætte et beskåret del af astronaut kulør. Du vil bare have tekstur af det tøj , ikke eventuelle artefakter som ure eller gadgets . Derefter åbne din bump mapping -menuen og vælg den del af modellen. Du bliver nødt til manuelt at skygge de områder, du ønsker at have dybde, som derefter vil øge de områder, der ikke er skygge af bump mapping værktøj.
4
Make sekundære polygonale modeller for de vigtige tilbehør, der er båret af modellen. For lommeur på en victoriansk gentleman, lave en 3D- kæde, der går fra lommen til en af knaphuller . For en astronaut , lave individuelle respirator linjer går fra bagsiden til lederen af modellen. Hvis denne model ikke er en hovedperson , eller endda en støtte én , så skal du ikke bruge for megen tid med denne metode. Foretage yderligere understøttende accouterments tager værdifuld tid og rendering ressourcer, og er spildt , hvis karakter er kun en figur i en menneskemængde eller en generisk fodgænger.