Proxy mønster er en metode til at generere computerkode, der bygger på fuldmagt til abstrakt væk indre funktionalitet af et objekt . Dette anvendes typisk til at maskere lavt niveau enhed - specifik kode bag en fælles grænseflade , der giver en given klasse , der skal bruges på flere platforme og enheder . Dette gøres for at øge kode forståelse og forbedre programmet kildekode bærbarhed. Et eksempel på proxy mønster ville være en bil klasse med to specialiseringer: bil og motorcykel . Bilen og motorcykel accelerere på forskellige måder , men hvis de var skjult bag en "køretøj" proxy, kunne en bruger blot kalder " Accelerate " på et køretøj objekt uden at bekymre hvordan acceleration finder sted. Identifikation Proxy Pattern
afslørende tegn på proxy mønster skik er tilstedeværelsen af et betydeligt antal grænseflade objekter i en kodebase . Disse grænseflader tillader programmøren at skjule implementeringen i et vilkårligt antal situationsbestemt specifikke klasser
Brug Proxy Pattern
proxy mønster kræver, at du udføre tre trin: . < Br >
Opret en generisk grænseflade for et segment af funktionalitet, såsom at kommunikere med en database.
Opret en særlig meddelelse klasse, der implementerer den generiske interface.
Pass en instans af interfacet for enhver kodeks metode søger at kommunikere med databasen.
proxy implementering angives , når objektet er oprettet. Efter denne forekommer alle anvendelser af proxy objekt gennem den skabte interface.
Hvornår skal man bruge Proxy Pattern
Du kan bruge proxy mønster i enhver situation hvor en potentiel kodesegment kan være konfronteret med flere systemer , der udføre den samme funktion . Nogle eksempler kan nævnes kommunikation med forskellige database management systemer , udnyttelse af grafiske display interfaces og forvaltning af input-enheder .