The Objective- C-sprog er en streng objektorienteret variation på den almindelige C-standard . Dette sprog udviklet sig over mange årtier blive standard udviklingsplatform for Apple-computere og mobile enheder . I objekt-orienteret programmering, indeholder hver programmering objekt egne data , der er gemt i " instansvariabler ". Andre genstande , og programmet som helhed , kan "adgang" disse variable via " accessor metoder . " Dog vil du måske tilsidesætte disse accessor metoder med en brugerdefineret proces, der udfører ekstra arbejde. Instruktioner
1
Åbn " implementering " fil til din Object - C-program . Dette er den fil , der skaber koden til alle de metoder i dit program , herunder accessor metoder .
2
Skriv følgende linje kode , erstatte "( int )" og "variable " for den egentlige datatype og variable navn, du påvirker af din brugerdefinerede accessor metode : Hej
- ( int ) variable {
for eksempel, hvis du har en " float " variabel kaldet " fraktion " du ville skrive denne linje : Hej
- ( float) fraktion {
3
Skriv din brugerdefinerede accessor algoritme , efterfulgt af en slutter klampe til at betyde afslutningen af din accessor metode. Den normale accessor metode indeholder en enkelt linje kode , der blot returnerer værdien af variablen : Hej
tilbagevenden variable ,
Således oprindelige accessor metode vises som : Hej
- ( int) variable {
tilbagevenden variable ,
}
antage, at du ønsker at tage værdien af en instans variabel og ganges med 100 . For eksempel kan din instansvariabel være en "flyde " nummer (som indeholder decimaler) kaldet " procent ". Når du interagerer med denne variabel , du ønsker procent behandlet som et heltal. Således 0,67 er at blive 67 . Hele dit custom accessor metode kunne se sådan ud : Hej
- ( float) oldpercent {
int newpercent = ( int) oldpercent * 100;
tilbagevenden newpercent ;
}