Scrum eller Scrumming er en Agile metode til softwareudvikling , der er en ny udvikling at erstatte Waterfall teknik udvikling. Det er en stor succes for produkter, der har fleksible funktioner eller tvetydige milepæle . Video spiludviklere gøre brug af denne metode i mange områder på grund af den flydende karakter af deres produkter. Sprints
Scrums består af en serie på 20-30 dages sprints . Et sprint er en begrænset milepæl eller handlingsforløb med et sæt mål for en forudbestemt tidsramme (20-30 dage). Hvert sprint har et sæt af opnåelige mål udvikles før starten af sprint . Ingen nye funktioner kan tilføjes , medmindre der er tid i slutningen af sprint , ellers en ny sprint skal planlægges ud og startet . Dette i kraft scraps den gamle sprint .
Teamsammensætningen
Teams består af tværfaglige grupper , typisk 1-2 programmører, en koder , kunstnere og designere samt en produktion repræsentant for ledelsen. Dette gør det muligt hvert hold til at tage på en komplet makro opgave af sig selv uden at skulle stole på eksterne ressourcer eller afhængigheder . Den ledende designer eller produktion repræsentant normalt koordinerer opgaver for de enkelte medlemmer.
Møder
Hver morgen består af en kort 10-20 minutters møde statusrapporter . Hvert holdmedlem rapporter om status for deres nuværende opgave , de behov og afhængigheder, samt tilgængeligheden til nye projekter . Det centrale her er , at alle medlemmer af teamet kender generelt, hvad de øvrige medlemmer gør. Dette fungerer godt med de overordnede teams , fordi de har en visning af større billede og er i stand til at forudse behov og funktioner.