Til ikke-programmører kan computere virke langt mere intelligent end mennesker. Faktisk, en computer, er ikke særlig smart . Faktisk kan en computer kun gøre, hvad det er blevet bedt om at gøre . Det vil ikke gøre noget mindre eller noget mere end den er fortalt. Det kan ikke gøre antagelser , eller gætte, hvad nogen betyder. I stedet skal en person fodre instruktioner til det. Disse instruktioner er software-programmer . Instruktioner
1
Outline præcis, hvad du vil have din computer at gøre. Du kan ikke gøre antagelser , og hverken kan computeren . Hvis du ønsker at skrive et program , der vil spille et spil , skal du kende og klart skitsere hver eneste regel i spillet og enhver mulighed for hvad der kan ske i spillet .
2
Vælg et programmeringssprog . Der er tusindvis af programmeringssprog , der er skrevet til at gøre forskellige opgaver. Nogle er lettere for folk at forstå , og nogle er sværere , fyldt med symboler og kryptiske anvisninger. En meget almindelig programmeringssprog anvendes af folk bare lære at skrive programmer er Visual Basic , lavet af Microsoft.
3
Anskaf og installer dit programmeringssprog. Det vil være enten en kompileret sprog ( ligesom C + +) eller et fortolket sprog (som Visual Basic) . Som en del af installationen vil du indlæse en compiler eller fortolker på din computer. Dette vil gøre dig til at konvertere de instruktioner, du skriver ind i ettaller og nuller , at computeren vil forstå.
4
Lær syntaksen for programmeringssprog, som du har valgt. I nogle tilfælde , som med Visual Basic kan du gøre det meste af programmeringen blot ved at klikke på de forskellige knapper og symboler. I andre tilfælde vil mere komplekse sprog, kræver, at du skrive instruktioner i grundlæggende tekst , der senere vil blive omdannet til noget, som computeren kan forstå. Disse grundlæggende instruktioner, som du skriver kaldes kildekode.
5.
Kompiler kildekoden , som du har skrevet. Dette gøres med compiler eller fortolker , som du har installeret. Denne proces frembringer ofte fejl, som du bliver nødt til at gå tilbage og rette i din kildekode , før koden kan opgøres til noget, computeren vil forstå.
6
Når du har succes med indsamling proces , vil der være et program fil, der kan forstås af computeren . Kør, eller udføre , dit program til at se resultaterne.