Når en Java brugeren trykker et tastatur nøgle , Java kender nøglens værdi. Dit Java-program eller applet kan være nødvendigt at vide, at værdi samt kan fungere rigtigt. Java-spil , for eksempel, er afhængige ofte på keyboard input til at styre handlingen. Business applikationer kan tillade brugerne at udføre komplekse opgaver ved hjælp af genvejstaster . Java har en indbygget metode, der gør alle tastetryk værdier til rådighed for dig . Dit Java-program simpelthen nødt til at læse disse værdier og reagere i overensstemmelse hermed. Instruktioner
1
Åbn din JAVA redigering program og oprette en ny Java-applet -fil navngivet KeyReader
2
indsæt koden nedenfor ind i denne fil: .
< P > import java.awt.event * ; . import java.awt * ; . import java.applet * ; . .
Disse importpriser udsagn importere Java biblioteker nødvendige for at gøre din ansøgning køre
3
Indsæt følgende kode efter koden er opført i trin to : Hej
public class KeyReader udvider Applet {
public void init () { TextField tekstboks = new TextField ( " , " ), add ( tekstboks ),
textBox.addKeyListener ( nye KeyAdapter ( ) { public void keyPressed ( KeyEvent e ) { int keycode = e.getKeyCode (); System.out.println ( " du trykkede "+ nøglekode );}} );}}
første linje kode i init metode skaber en ny tekstboks , du kan bruge til at teste programmet . De resterende linjer bruger addKeyListener metode til at skabe en ny KeyAdapter . Den keyPressed hændelseshandler løber , når nogen trykker på en keyboad nøgle . Den " e" hændelseshandler parameter indeholder alle oplysninger relateret til et tastetryk begivenhed. Den tastekode variable lagrer den numeriske værdi af den pressede nøglen . Den endelige opgørelse viser tast du trykker på.
4
Gem dit projekt og køre det . Et nyt Applet vindue åbnes og viser en tekstboks. Tryk på en tast . Dit Java Editing program viser den numeriske tast , du trykker . Hver tast genererer en unik værdi . Bogstavet "a" genererer 65 år. Zero producerer 48 og trykke på " F8"- skaber 119. .