Flytning objekter i Java-sproget kræver, at du angive x og y positionerne af objektet og genfremstille på objektet for at flytte det med farve. Java -biblioteker indeholde en " objekt" bibliotek, som du bruger til at oprette objekter, former og to-dimensionelle billeder. Java automatisk trækker , flytter og maling objektet med bibliotekerne indgår i din kildekode filer. Instruktioner
1
Åbn din Java editor og åbn det projekt, du vil bruge til at oprette objektet. Dobbeltklik på Java-kildekoden fil til at indlæse filen i Java editor.
2
Start tråd til det bevægelige objekt. En tråd starter en proces på den computer, der gør det muligt at bevæge sig uden at afbryde andre processer på computeren . Føj følgende kode til filen : Hej
Tråd tråden = ny tråd ( dette) thread.start ();
3
Angiv placeringen på formular, hvor du ønsker at placere den flyttede objekt. Følgende kode angiver x -og y- koordinater : Hej
int x_pos = 20; int y_pos = 200 ;
4
Move og male bolden en bestemt farve. Føj følgende kode til kildekoden for at male objektet rød og flyt objektet til den angivne koordinater : Hej
Graphics g = new Graphics (); g.setColor ( Color.red ) g.fillOval ( x_pos , y_pos )