Beregning af en Scrabble score i Java indebærer scoring point baseret på de anvendte ord , og anvende enhver ord modifiers . Det vigtigste aspekt er at bruge den korrekte data struktur til at holde det punkt værdierne af eventuelle breve , og har denne struktur til rådighed til at trække de korrekte pointværdi. Ved at bruge en HashMap til at gemme par af brev - point-værdier , kan du bygge en enkel Scrabble points lommeregner . Ting du har brug
Java Development Kit ( JDK )
Interactive Development Environment (IDE)
Vis Flere Instruktioner
1
Opsæt din beregning klasse: < br >
import java.utils . *
class ScrabbleWord {
offentlige static void main ( String [] args ) {
}
}
2
Opret en HashMap inde i de vigtigste funktion til at gemme brev værdier. A HashMap gemmer værdier i nøgleværdipar . I dette tilfælde , vil dette være det brev , og dens Scrabble pointværdi : Hej
Kort breve = new HashMap ();
letters.put ( " , en " ny Integer (1) ), letters.put ( " b " , nye Integer (3) ) ;/* ... gennem alfabetet * /letters.put ( " z " , nye Integer (10 )),
3
Læs argumenterne af programmet. I dette eksempel , bør det første argument af programmet repræsentere ordet til at beregne og er påkrævet . Det andet argument angiver , hvis du har en dobbelt - eller tredobbelt - word score med enten tegnet "D " eller " T. " Det andet argument er Optiona : l
String word = args [ 0 ] ;
if ( args.length > 0) { char score = args [1] ;}
4
Beregn score af ordet. Kør en "for" loop over ordene i strengen og bruge scoring ordbog til at beregne score : Hej
int i = 0; int point = 0;
for (i ; i < word.length ; i + +) {
points + = letters.get ( word.charAt ( i)) ;
}
if ( score == " D ") { points * = 2 ;} else if (score == " T " ) { points * = 3 ;}
System.out.println ( point)
< br >