Java Regnestykket er generelt ligetil . Java-programmer kan gemme numrene på forskellige måder . Datatypen bruges til en række delvist bestemmer, hvordan du skal gå om at udføre desuden på det. Hvis du har et Java -program , og har brug for at tilføje to tal sammen i det, skal du derfor skræddersy din tilgang til de typer af numrene din ansøgning bruger . Men de fleste tilføjelse metoder i Java er ens . Operatører
Java aritmetiske operatorer omfatter dem for subtraktion, division og multiplikation samt tilføjelse. Tilføjelsen operatør vises i Java-programmer som følger : Hej
+ Online
Denne operatør udfører også sammenkædning på tekststrenge , så hvis du ser den erhvervsdrivende i brug inden for et program , er det ikke nødvendigvis behandling af numre . Operatøren kan også forøge en værdi , tilføjer en til det : Hej
int myNum = 5;
myNum + + ;//nu 6
Denne kode intervaller den primitive type " int " variabel, en struktur, du kan se almindeligt inden Java løkker .
værdier
For at tilføje to talværdier i Java, er syntaksen enkel . Følgende eksempelkode uddrag demonstrerer tilføje to vilkårlige værdier:
6 +5
I nogle tilfælde kan du ønsker at tildele resultatet af en tilføjelse operation til en variabel , som i det følgende eksempel:
int sumNum = 6 +5 ;//indeholder 11
resultatet kan også handle inden yderligere aritmetiske beregninger som følger : Hej
int resultNum = (6 +5) * 2 ;//indeholder 22
primitive typer
Java variabler for tal omfatter de primitive typer, såsom " int ". Følgende kode viser skabe og instantiere to " int " variabler , tilføjer dem sammen og tildele resultat til en tredje variabel : Hej
int numOne = 2;
int numTwo = 5;
int numSum = numOne + numTwo ;//indeholder 7
Et nummer kan også tilføje en anden ved hjælp af følgende stenografi : Hej
int numOne = 2;
int numTwo = 5;
numOne + = numTwo ;//numOne indeholder nu 7
Denne teknik vil være nyttig i tilfælde, hvor den oprindelige værdi for variablen " numOne " er ikke nødvendig efter tilsætning .
Object Types
Java-programmer sommetider gemme numre inden objektvariabler hjælp af klasser som " Integer ". Følgende kode viser desuden bruge disse objekter ved først at oprette to " Heltal " , og derefter tilføje dem , tildele resultatet til et tredje objekt af samme type : Hej
Integer integerOne = new Integer (3) ; < br >
Integer integerTwo = new Integer (4);
Integer integerSum = new Integer ( integerOne.intValue ( ) + integerTwo.intValue ());
//indeholder 7 som intValue
" Heltal " klasse er en wrapper for den primitive type " int " - . så tallene kan ikke tilføjes direkte , kun gennem brug af de " intValue " tal
overvejelser
Du har mange valgmuligheder, når tilføje to numre i en Java- program, og som primitive eller objekttype at bruge, er en af de vigtigste overvejelser. Generelt skal du bruge wrapper klasser kun når det er absolut nødvendigt, da de bruger mere hukommelse i en applikation. Hvis en tilføjelse operation resulterer i en værdi, som dit program skal henvise til senere, bliver du nødt til at gemme det i en variabel, der er tilgængelig fra dette senere tidspunkt .
< Br >