| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan laver man et objekt Move kontinuerligt i Java
    For de håbefulde Java spiludvikler, kan overgangen fra at skabe kommandolinjeprogrammer til at designe grafiske interfaces være skræmmende. I stedet for blot at forvalte variabler og datastrukturer , de pludselig nødt til at bekymre sig om at skabe grafiske objekter, der er altid i bevægelse. Javas standard Swing bibliotek giver Java-udviklere værktøjer til at gøre dette ske . Men brugere stadig brug for at blive fortrolig med at importere billederne , tildele dem til de relevante datastrukturer og gentegning af disse objekter i sløjfer. Instruktioner
    1

    Tilføj linjerne : . . . .

    Import javax.swing * , import javax.awt * , import javax.io * , import javax.imageio * ; < br >

    til toppen af ​​din kildekode til at importere de nødvendige filer .
    2

    Erklær din klasse , så den strækker sig " JComponent " med syntaksen " public class MovingObjectClass udvider JComponent " - hvor " MovingObjectClass " er det navn, du giver din Java-klasse
    3

    Etablere et billede objekt med syntaksen " private Billede mitObjekt ," - . hvor " mitObjekt "er det navn, som vil henvise til det objekt, du vil flytte rundt på skærmen.
    4

    Tildel det billede, du ønsker at flytte rundt på skærmen med syntaksen " mitObjekt = ImageIO.read (ny File ( filename ") ) ," - hvor " filename" er den fulde sti til billedet, herunder dens filtype i din constructor metode
    5

    Opret metode til at . tegne objektet med syntaksen : Hej

    public void paintComponent ( Graphics g ) { int x = 0 , y = 0; }

    resten af ​​koden til at flytte billedet vil gå mellem . krøllede parenteser , under " int x = 0 , y = 0; " line
    6

    Opret en løkke med syntaksen : Hej

    for (int count = 0; count + +; . count < loop ) {

    }

    hvor " loop " er det antal gange , du ønsker det objekt til at flytte sin position
    7

    Type " g.drawImage ( mitObjekt , x , y , null ) " inde i løkken , du lige har oprettet. På næste linje , skrive " x + +; ", hvis du vil have objektet til at flytte til højre eller "x - ", hvis du vil have objektet til at flytte til venstre . Tilsvarende typen "y + + ," hvis du vil have objektet til at bevæge sig op eller "y - ," hvis du vil have objektet til at flytte ned . Kun tilføje et kommandoer til en bestemt akse , hvis du vil have billedet til at bevæge sig langs denne akse
    8

    Type " Thread.sleep (250 ) ." Under din kode indstilling koden opsætning af billedets næste bevægelse . Dette vil holde pause i programmet for en fjerdedel af et sekund mellem bevægelser , hvilket gør billedet ligne det bevæger kontinuerligt.

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Generer UML Fra Java-kode 
    ·Sådan Generer Unik tilfældige heltal i Java 
    ·Sådan Find det sidste tegn i en streng i Java 
    ·Inkompatible typer blev fundet i Java 
    ·Sådan Formater Værdi som Float i Form Brug Java 
    ·Sådan Beregn Time Brug Java 
    ·Sådan Find en Understreng i Java 
    ·Sådan Medtag en fil i en JSP 
    ·Sådan oprettes en relativ sti i Java 
    ·Sådan Bind en metode til at en begivenhed i Java 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan sortere data i Visual Basic 
    ·Sådan Take Input i Java ved hjælp af en scanner 
    ·Tutorial om Simple PHP Registrering Forms 
    ·Sådan Ignorer Spaces Når du bruger længde C + + 
    ·Sådan Debug Rake Opgaver i Netbeans 
    ·Sådan Geninstaller Ruby Gems 
    ·Pascal Datatyper 
    ·Sådan Start Telnet Fra Visual Basic 
    ·En tutorial om nulstilling af Array i PHP 
    ·Xcode Text Editor Tutorial 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com