I programmeringssproget Java , er funktionen af grafiske brugergrænseflader ( GUI ), drevet af bruger - genererede hændelser. Dette kunne være noget som at klikke på en knap , der flytter en mus eller trykke på en bestemt tast på et tastatur. Da brugere udføre disse opgaver med et mål til at manipulere det program, de bruger, Java programmører nødt til at binde specifikke begivenheder i brugergrænsefladen til specifikke metoder , der styrer programmet funktion. Instruktioner
1
Gør din klasse gennemføre " ActionListener " ved at tilføje " implementerer ActionListener " til din klasse erklæring.
2
Tilføj en handling lytteren til den relevante komponent. Dette kan være en knap , eller endda hele programmet selve vinduet . Føj handlingen lytteren til den nødvendige komponent med syntaksen " addActionListener ( dette) . " . Til slutningen af navnet på den komponent
3
Erklær en metode til at udløse når det foretrukne begivenhed indtræffer med syntaksen : Hej
public void actionPerformed ( ActionEvent e ) {
}
4
Placer den metode, du vil binde til arrangementet mellem de krøllede parentes i den metode, du netop erklæret .