Den traditionelle sprog spiludvikling har været C + + på grund af sin hurtighed , men Java har vundet terræn. De fleste spil er stadig skrevet i andre sprog , men Java har set et par højt profilerede udgivelser, især når spillet blev skabt af uafhængige udviklere , og har nogle stærke værktøjer er klar til udviklere at bruge . Fordele for Game Development
Langt , Java største fordel , ind og ud af spil udvikling , er, at det var designet fra begyndelsen at være et cross- platform sprog. Spil skrevet i Java kræver lidt at ingen ændring at køre ethvert system, der understøtter Java Runtime motor. Dette omfatter ikke blot Windows , Mac og Linux computere , men også mange mobiltelefoner og andre enheder. Spil skrevet i Java kan endda køre inde browservinduer. Java er også en moden sprog og er ikke længere udsat for de dramatiske og projekt -breaking revisioner , der stadig forekommer i nyere sprog som Python og Ruby . Endelig i forhold til C + + , Java er en lettere sprog at lære og bruge godt.
Ulemper for Game Development
Java har et par ulemper . Java-programmer kræver installation af en Java virtuel maskine på den computer , der vil køre spillet, og mange computere ikke kommer med Java installeret som standard. Det er også lidt langsommere end den traditionelle sprog spiludvikling , C + +, og det gør Java et dårligt valg for spil, der ønsker at skubbe state of the art i grafik performance. Endelig , da C + + og ikke Java har været lingua franca spiludvikling i årtier, er mange industri standard biblioteker og værktøjer såsom DirectX og OpenGL designet til at understøtte C + + først og fremmest og Java kun som en eftertanke , hvis overhovedet. < Br >
game engines
officielle udgivelse af Java kommer med understøttelse for alle de værktøjer, der er nødvendige for spiludvikling , såsom Java2D og Java3D , men kommerciel Java-spil ligesom Tribal Trouble og Minecraft skrives i stedet med en mere dedikeret spil bibliotek . Muligheder for Java spil motorer omfatter Lightweight Java Graphics Library ( LWJGL ) , en direkte binding til OpenGL grafik biblioteket og Slick spilmotor , en motor for at skrive 2D spil , der bruger LWJGL . En anden mulighed er jMonkeyEngine , også baseret på OpenGL , men også integreret med Bullet fysik Bibliotek og NiftyGUI biblioteket.
Kommercielle Games Udviklet i Java
En række kommercielle spil er blevet udviklet i Java. Den populære sandbox byggeri spil Minecraft blev skrevet ved hjælp af Java med LWJGL samt Tribal Trouble, en 3D real- time strategi spil , hvor spilleren skal lede vikingerne og indianere i deres kampe mod hinanden. Poisonville et massive multiplayer online rollespil udviklet i ledtog med Playboy magazine , er udviklet ved hjælp jMonkeyEngine . Også udviklet med jMonkeyEngine kæmper Hook, en første -persons action puslespil .