| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan udvikler man et Tetris spil i Java Uden en applet
    Den russiske videnskabsmand Aleksej Pajitnov udviklede videospillet Tetris i 1984. Det kombinerer puslespil og action spil ved at kræve spillerne til at placere puslespilsbrikker inden for en tidsmæssig begrænsning , da de falder til bunden af ​​banen . Konvertering af en Java Tetris applet til et program indebærer udskiftning hver bruger -event funktion ( f.eks museklik ) af en applet med en tilsvarende funktion i et Java-program . Udvikling af en Java- Tetris program, foruden at levere tilfredshed producere spillet vil bygge programmering færdigheder, som du kan anvende til at udvikle andre spil. Ting du skal
    Java Development Kit
    Vis Flere Instruktioner
    1

    downloade kildekoden for en Java-applet gennemføre en Tetris klon. Kompiler koden i dit integreret udviklingsmiljø (IDE) , derefter køre og spille spillet . Tag notater om, hvordan du gerne vil ændre spillet.
    2

    Opret en ny , tom applikation (ikke en applet ) i din IDE. Derefter kopiere disse funktioner applet ikke er opført på Oracle " Building Applets " siden. Disse funktioner er specifikke for Java- applets.
    3

    Copy i din ansøgning funktionerne fra en prøve er pakket med dit IDE , der implementerer den samme begivenhed funktionalitet som Tetris applet du har downloadet. < Br >

    for eksempel kan koden fra prøven program, der registrerer og reagerer på tastetryk vises som

    offentlig KeyPressDetected ( EventObject e ) {

    if ( e.key = SPACE_KEY ) {

    //Reager på tryk af rummet bar her

    }

    }

    Kopier denne kode i din Tetris ansøgning at erstatte applet kode " actionPerformed ", som reagerer på at brugeren trykker på" Space "- tasten.
    4

    Læs kildekoden i din IDE. Skriv kommentarer for enhver kode, dele, du forstår. For eksempel kan du se en linje kode , der lyder sådan her:

    Piece_velocity = Piece_velocity + 0,5;

    Du kan tilføje følgende bemærkning denne erklæring : Hej

    //Forøgelse af andelen puslespilsbrikker falde
    5

    Print ud kildekoden, derefter indtaste det igen og kompilere den. Genindtastning koden tvinger dig til at læse den grundigt , hvilket er en forudsætning for at forstå mere af programmet. Skriv flere kommentarer beskriver formålet af nye udtalelser som du forstår dem
    6

    Gentag , kompilere og køre spillet igen, men uden at kigge på kildekoden til en bestemt funktion - . Recitere denne funktion fra hukommelse, så godt du kan . Når du kan recitere den valgte funktion , skal du vælge en anden at recitere og gentage dette trin. Fortsæt på denne måde, indtil du har forpligtet hver funktion i hukommelsen . Når du har fuldført dette trin , din forståelse nok af programmet tilstrækkelig til at ændre det.
    7

    Type programkoden for en kosmetisk ændring ( fx farve af puslespilsbrikker , tid mellem nye stykker ) du skrev ned i trin 1 . For eksempel for at ændre et stykke farve fra gul til guld, kan din kode ud som følger : Hej

    Puzzle_color.Red = 192 ;

    Puzzle_color.Green = 161 ;

    Puzzle_color.Blue = 4;
    8

    Skriv programkoden for en større ændring på din liste, som logik, der bestemmer hastigheden af ​​puslespilsbrikker . For eksempel for at basere hastigheden på antallet af placerede brikker , kan du skrive følgende : Hej

    if ( nPiecesPlace > = 20 ) {

    piece_velocity + = 0,3 ;
    < p> }
    9

    Skriv programkoden for hver af de resterende punkter på din liste over ændringer til at gennemføre ændringen. Afslutter dette trin producerer din egen variant af Tetris i et Java-program .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Ryd Java Web Start Cache 
    ·Sådan installeres Java Virtual Machine 
    ·Sådan får antallet af linjer på en Java Læs Filer 
    ·Sådan Lær Java Enterprise 
    ·Sådan Sammenlign Tegn i Java programmering 
    ·Java Dobbelt formatering 
    ·Sådan oprettes en liste med farver i JSP 
    ·Sådan flytter en JPanel Java 
    ·Sådan oprettes eksekverbare filer i Java 
    ·Sådan bruges X og Y koordinater i Java 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan tilføjes en kontrol i Visual Basic for Applicat…
    ·Sådan oprettes et nyt vindue for en Web Browser Brug V…
    ·Sådan Tælle Records i en PHP MySQL Query 
    ·Hvad er UBound og LBound i Visual Basic 
    ·Hvordan man opbygger Kommentar websider med Visual Stud…
    ·En introduktion til Metadata 
    ·Sådan konfigureres Apache til Javascript 
    ·Sådan vist en PHP fil 
    ·Sådan gør du: Python klasse Metoder 
    ·Sådan bruges Progress Bar i VB 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com