Java programmeringssprog har en rig bibliotek af funktioner, der er nyttige for at tackle generelle programmering behov . Inden dette bibliotek er det punkt klasse, som holder et X og et Y-koordinat . Hvis du bruger 2D-grafik eller udfører beregninger involverer koordinatplanen , bliver du nødt til at gøre dig bekendt med punkt klassen. Klassen er forholdsvis ligetil , og du bør være i stand til at komme op og køre i meget lidt tid. Ting du skal
Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment (IDE) Bundle
Vis Flere Instruktioner
1
Load NetBeans IDE ved at klikke på programmets ikon . Når programmet belastninger , navigere til "Ny /New Project" og vælg " Java Application " fra listen på højre side af skærmen. En ny kildekode fil vises i NetBeans teksteditor vinduet. Kildekoden fil indeholder en tom hovedfunktion , hvilket er hvor de fleste af din kildekode vil gå
2
Importer Points klassen ved at skrive følgende linje i toppen af kildekoden filen: . < br >
import java.awt.Point ,
3
Opret et nyt punkt, og indstil dets koordinater til X = 23 og Y = 42 . Du kan gøre dette ved at skrive følgende linje kode i de krøllede parenteser i den vigtigste funktion : Hej
Punkt p = new Punkt (23, 42 ),
4
Opret en ny pege og sætte sin placering til placeringen af det punkt oprettede i forrige trin ved hjælp af getLocation () metode. Skriv følgende linje efter linjen skrevet i forrige trin for at opnå dette : Hej
Punkt x = p.getLocation ();
5
Flyt punktet til nogle vilkårlige placering på 2D-niveau ved hjælp af flytte () metode. For eksempel at flytte til det punkt X = 5 , Y = 15 , kan du skrive følgende : Hej
x.move (5, 15)
6
Print ud X og Y koordinaterne for din Point ved hjælp af getX () og gety () metoder , som dette:
System.out.println ( x.getX ());
System.out . println ( x.getY ());
7
Udfør programmet ved at trykke på F6 tasten. Programmet output ligner dette : Hej
5
15