| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Sådan oprettes Myoval & Myrectangle Klasser
    Objekt-orienteret programmering er et software udviklings paradigme, der beskæftiger sig med samspillet mellem objekter. Et objekt er en instans af en klasse i et kørende program. En klasse er en plan for et objekt, og eksisterer som kildekode. Hvis du er interesseret i at lære objektorienteret programmering , så bør du øve programmering i Java. Java er en meget populær objektorienteret sprog og flydende i dette sprog er et meget salgbare færdighed. En måde at øve Java er at skrive to enkle klasser , der skaber ovaler og rektangler. Ting du skal
    Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment (IDE) Bundle (se ressource for link)
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Load NetBeans IDE ved at klikke på programmets ikon . Når programmet belastninger , navigere til "Ny /New Project" og vælg " Java Application " fra listen på højre side af skærmen. En ny kildekode fil vises i NetBeans teksteditor. Kildekoden fil indeholder en tom vigtigste metode
    2

    Opret en klasse kaldet " myRectangle " ved at skrive følgende erklæring over den vigtigste metode : .

    Public class myRectangle {} < br >

    krøllede parenteser mærket koden blokken for denne klasse . Al koden for denne klasse skal gå indenfor disse beslag .
    3

    Opret to private data medlemmer til rektangel klasse. Disse data medlemmer ikke kan tilgås direkte af nogen anden genstand. De vil gemme længde og bredde værdier af rektanglet . Skriv følgende i koden blokken for " myRectangle . "

    Private float længde = 0,0 , bredde = 0,0 ;
    4

    Opret en konstruktør for klassen . En konstruktør kaldes hver gang en klasse instantieres til et objekt . Du kan bruge en constructor til at indstille kritiske parametre for din klasse , ligesom længden og bredde variabler af En konstruktør der sætter disse variabler ligner denne " myRectangle ". : Hej

    myRectangle ( float længde, float bredde) { dette . længde = længde this.width = bredde ;}
    5

    Opret en " setter "-metoden for de to variabler . Dette tillader andre objekter ( klient objekter) til at anmode om " myRectangle " class til at ændre værdien af ​​en af ​​sine private variabler. Disse metoder er meget forenklet og ligner dette : Hej

    public void setLength ( float længde) { this.length = længde ;}

    public void lndstilBredde ( float bredde) { this.length = bredde ;}
    6

    Opret en " getter "-metoden for de to variabler . A " getter "-metoden er det modsatte af en " setter "-metoden : det anmoder om, at de " myRectangle " class fortæller en klient objekt , hvad værdien af ​​dens variabler er. Disse metoder er også meget forenklet : Hej

    offentlig float getLength () {return længde } public float getWidth () {return bredde ;}
    7

    Opret en " myOval " klasse ved hjælp af den samme metode , som du brugte i " myRectangle . " De to klasser er næsten identiske , kun " myOval " ikke har længde eller bredde variabler , men i stedet har to foci variable: . fociA og fociB
    8

    Opret forekomster af " myOval " og " myRectangle " ved at placere følgende kode inde i "main "-metoden : Hej

    myOval oval = new myOval (1,0 , 2,0 ), myRectangle rect = new myRectangle (5,0 , 3,0) ;
    9

    Udskriv længden og bredden på det rektangel objekt til output vinduet ved at bruge " getter " metoder og " println " funktion, som denne : Hej

    System . out.println ( " rektangel Bredde: " + rect.getWidth ()); System.out.println ( " rektangel længde: " + rect.getLength ());
    10 < p > Kør programmet ved at trykke på " F6 "-knappen. Programmet opretter to objekter ud af klasserne " myOval ", og Udgangen viser også bredden og længden af rektanglet , ligesom dette " myRectangle ". : Hej

    rektangel Bredde: 3.0Rectangle Længde: 5,0

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan får du adgang en String Array i JSP 
    ·Sådan importeres en anden klasse i Java Brug jGrasp 
    ·Sådan får du en Miljøvariabel i Java 
    ·Rekursion Problemer i Java 
    ·Sådan Kontroller Heap størrelse med en JVM 
    ·Sådan ændres Java Memory Heap Size 
    ·Sådan Konverter en ByteArray OutputStream til en Input…
    ·Sådan Format datoer mellem Java og Oracle 
    ·Sådan indstilles Scrollbar i Java 
    ·Sådan krypteres en stor fil i Java 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Stop WEBrick på NetBeans 
    ·Sådan Erklær variable Som en formular i VBA 
    ·Sådan får du vist Apache Process 
    ·Hvordan man skriver Database Ansøgninger Med C # 
    ·Iomanip Funktioner 
    ·Sådan bruges Telnet Med VB6 
    ·Fordele & ulemper ved en ReDim Statement 
    ·Hvordan man skriver et program i Python for Diophantine…
    ·Sådan ændres en skrifttype farve med HTML-kode 
    ·Sådan fjernes variable fra Vars Python 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com