Den abstrakte Window Toolkit ( AWT ) er et hierarki af klasser defineret i standarden bibliotek for programmeringssproget Java . Ved hjælp af AWT kan et Java-program oprette og administrere de komponenter, der definerer en grafisk brugergrænseflade (f.eks vinduer , tekstfelter , billeder) og deres relationer. På ethvert givet tidspunkt , har ét vindue og en komponent i dette vindue fokus: vinduet vises oven på andre vinduer , og komponenten modtager tastatur og mus handlinger. Dit Java-kode kan nulstille fokus for enhver komponent og dens indhold af vinduet på noget tidspunkt. Instruktioner
1
Medtag følgende linjer i begyndelsen af din Java-kode :
import java.awt * ,
import javax.swing * ; < . . br >
2
Opret vinduet , som du ønsker at give fokus, og den komponent inden for denne vindue, der vil modtage fokus som i følgende kodeeksempel : Hej
offentlig MyGraphicApp udvider JFrame { < br >
private JTextField myTextField ,
private GroupLayout myLayout ,
offentlig MyGraphicApp () {
myLayout = new GroupLayout ( getContentPane ());
< . p> getContentPane () setLayout ( myLayout )
myTextField = new JTextField ();
SequentialGroup sg = myLayout.createSequentialGroup ();
sg.addComponent ( myTextField ),
}
}
Når som i eksemplet , din klasse udvider Java bibliotekets JFrame , kan du koncentrere dig om at definere de komponenter, der gør din ansøgning unik , mens arve alle grundlæggende Swing komponenter og mekanismer fra Java biblioteket . Prøven klasse har et enkelt vindue med en enkelt komponent , der er et område inde i , hvor brugeren kan skrive tekst .
3
Giv fokus til den komponent, du vil have det, og i forlængelse af sin holdigt vindue ( det øverste niveau forfader i komponenten hierarkiet ) , som i følgende kodeeksempel : Hej
myTextField.requestFocusInWindow ();
forskellige komponenter viser, at de har fokus på forskellige måder . For eksempel vil et tekstfelt viser en blinkende markør klar til at tage input , og et vindue vil blive vist på toppen af alle andre vinduer på skrivebordet.