The NetBeans Integrated Development Environment er en gratis kode - udviklingsplatform designet til programmeringssproget Java. Java er et objekt -orienteret sprog, hvilket betyder, at det drejer sig om interaktionen mellem objekter . Et objekt er en beregningsmæssige konstruktion besidder både en stat og en adfærd. En nært beslægtet begreb er den klasse , der er analog med en plan for et objekt. Tilstanden af et objekt er defineret ved sine medlemsvirksomheder data. Den opførsel af et objekt er defineret ved dens metoder. Metode Erklæringen følger en streng syntaks , der skal følges for dine programmer til at arbejde. Ting du skal
Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment (IDE) Bundle
Vis Flere Instruktioner
1
Load NetBeans IDE ved at klikke på programmets ikon . Når programmet belastninger , navigere til "Ny /New Project" og vælg " Java Application " fra listen på højre side af skærmen. En ny kildekode fil vises i NetBeans teksteditor. Kildekoden fil indeholder en ny klasse , og ser noget som dette : Hej
public class className
{}
2
Opret en ny metode, der er tilgængelig for andre genstande . Java giver dig mulighed for at gøre dette ved at markere en metode som "offentlig ". Du kan også erklære en metode, således at det er tilgængeligt for klassen , snarere end et objekt . Dette betyder at du ikke behøver at oprette et objekt ud af en klasse til at bruge metoden . Dette opnås ved hjælp af " statisk" nøgleord . At erklære en ny offentlig metode skriver følgende inden for de krøllede parenteser i klassen : Hej
public static void publicMethodName ()
{}
3 < p > Opret en anden metode , denne gang en, der er kun tilgængelig ved den klasse, som det er defineret . For at gøre dette , erklære en metode ved hjælp af " private " søgeord , som dette : Hej
private static void privateMethodName ()
{}
4
skabe en metode der tager nogle parameter som et argument. Metode argumenter er en måde at overføre data til metoden . For eksempel for at skabe en metode , der tager tre heltal datatyper som inputparametre , skriver følgende metode erklæring : Hej
public static void argsMethodName ( int arg0 , int arg1 , int arg2 )
{ }
5
Oprette en metode , der returnerer et stykke af data, når den konkluderer forarbejdning. Hidtil hver metode skabte hidtil ikke har returneret noget , hvilket er grunden til hver metode har ordet " tomrum " foran sit navn. For at vende tilbage data af en bestemt type , skriv den type navn, før metoden navn i sin erklæring . For eksempel til at erklære en metode , der returnerer et heltal datatype, skriver følgende : Hej
public static int returnMethodName ()
{}
6
Udfyld kroppen af " returnMethodName "-metoden . A " return" erklæring konkluderer behandlingen af en metode og giver dig mulighed for at returnere et stykke data til, hvad objektet påberåbt metoden. For eksempel tilbage til værdien " 3" skriver følgende i mellem de krøllede parenteser i
afkast 3 " returnMethodName ."
7
Find den vigtigste metode , som blev genereret automatisk for dig , da du oprettede projektet. Den vigtigste metode kører, når programmet udføres . Du kan bruge det til at kalde en anden metode , herunder den private én. Dette er fordi den vigtigste metode er en del af klassen , og derfor kan få adgang til private metoder . Da den eneste metode med nogen kode i dens krop er " returnMethodName ", kalder denne metode ved hjælp af følgende erklæring : Hej
System.out.println ( "Number fra returnMethodName :" + returnMethodName ());
8
Udfør programmet ved at trykke på F6 tasten. Programmet output ligner dette : Hej
Number fra returnMethodName : 3 fotos