Java tillader udviklere at skabe grafiske brugergrænseflader ( GUI ) fra en værktøjskasse kaldet " Swing ". Swing indeholder mange pakker, der giver gennemførelsen af standard interface elementer, såsom knapper, tabeller og menuer - alt hvad der vil være behov for at skabe et moderne GUI. Hvert element vises i en Java GUI kaldes en komponent, og komponenter skal placeres i et omsluttende objekt kaldet en container. Komponenter og containere er de byggesten, der udgør en Java GUI. Ting du skal
En computer med Java installeret
Text editor
Vis Flere Instruktioner
1
Opret en klasse kaldet " TestClass ", der vil udvide Java-klasse JFrame . Den JFrame klasse vil gøre det muligt at skabe et JFrame , som vil være hovedvinduet for GUI. Indtast følgende kode i din tekst editor : . .
Import javax.swing * ;
import java.awt * ;
public class TestClas udvider JFrame {
offentlig TestClass () {
}
}
2
Opret en container til at holde komponenterne og tilføje komponenter til beholderen. Indtast følgende kode : Hej
offentlig Container oprette ( ) {
JPanel mainPane = new JPanel ();
JLabel label = new JLabel ( "First Java GUI !") ;
mainPane.add ( mærke) ,
tilbagevenden mainPane ,
}
Denne kode opretter en container kaldet " mainPane ", der vil holde komponenterne af GUI . En etiket oprettes derefter og sættes til beholderen . Beholderen returneres derefter til den kaldende metode.
3
Opret vigtigste metode og indstille parametre på rammen. Indtast følgende kode :
public static void vigtigste ( String [] args ) {
JFrame frame = new JFrame ( "Test GUI ")
TestClass tc = new vigtigste metode opretter en ny JFrame og derefter tilføjer JPanel indeholder vores label til det. Synligheden er sat til true , så det kan ses, og størrelsen af vinduet er indstillet.
4
Kompiler og kør programmet . Et vindue vises i hjørnet af skærmen viser teksten "First Java GUI ! "