Java programmering er en tilgængelig færdighed selv for folk med lidt teknisk erfaring . Ved at fokusere på ét aspekt af sproget på et tidspunkt , kan du oprette et solidt fundament i Java udvikling og bygge videre på dine færdigheder trinvist som tiden skrider frem . At komme i gang med Java-programmer , der er et par centrale begreber til at forstå. Må ikke bekymre dig , hvis du finde disse forvirrende - de vil begynde at give mening , når du begynder at oprette dine egne programmer. Variable
Java-programmer bruger variabler til at gemme data poster. Variabler i Java har et sæt typen , der afspejler de data, de opbevarer . Den type af en variabel skal oplyses , når det erklæres , som følger : Hej
//primitive form integer
int mynumber ,
Variable kan også instantieres , når de er erklæret , hvilket betyder, at de er tildelt en værdi , som følger: .
int mynumber = 5;
Almindelige Java typer omfatter Strygere , Booleans og forskellige typer af numre
< br > kontrol
Java behandling bruger en række kontrolstrukturer , bestemme strømmen af udførelse som et program kører . Betingede strukturer skræddersy udførelse af særlige omstændigheder . For eksempel til følgende test kontrollerer , om en tekst String er længere end et sæt længde, beskæring , hvis dette er tilfældet : Hej
String mitNavn = " John Max Samuel MacMillan "
< p > if ( myName.length () > 20)
mitNavn = myName.substring (0 , 20) ;
Andre almindelige kontrolstrukturer inkluderer loops, hvor en sektion af forarbejdningen foretages, gentagne , som følger : Hej
for (int i = 0; i < 10; i + +) {
System.out.println ( i)
}
Denne struktur henretter 10 gange , udskrivningen af det aktuelle iteration nummer til standard output hver gang.
metoder
Java metoder giver en måde at bruge samme behandling flere gange uden at skulle gentage detaljerne. Ved hjælp af en metode, kan programmører definere et sæt proces , så kalder det fra andre steder i programmet. Hvis gennemførelsen detaljer skal ændres, de kun behøver at blive ændret på ét sted og effekten vil kunne mærkes i hele ansøgningen. Følgende metode automatiserer tekststrengen afkortning proces : Hej
public String shortenText (String theText ) {
if ( theText.length () > 20)
theText = theText . substring (0 , 20) ;
tilbagevenden theText ,
}
p Hvis programmøren beslutter at ændre den maksimale længde , vil han kun behøver at ændre den inden for metoden .
Klasser
Class erklæringer er nøglen i Java udvikling. Når du designer Java-programmer , udviklere opdele de forskellige opgaver, der kræves mellem en række anvendelsesområder objekter. Klasse erklæringer giver en slags blueprint for objekter , hvor hver klasse erklæring bestemme de egenskaber og adfærd, som objekter af sin art vil udstille . Klasse erklæringerne inden en ansøgning diktere , hvordan objekter af klassen er oprettet, hvilke data de har , og hvilke metoder , de leverer.
Objects
Objects udfører ansøgning opgaver. Når en udvikler har skabt en klasse erklæring , kan objekter af denne klasse , så skabes andre steder i programmet. Objekter kan oprettes ved hjælp af følgende syntaks : Hej
mitObjekt obj = new mitObjekt ();
Denne syntaks ville gælde i tilfælde, hvor en klasse erklæring til " mitObjekt " type er blevet skrevet . Når et objekt er oprettet, kan anden kode kalde dens metoder , som i det følgende eksempel : Hej
mitNavn = obj.shortenText ( mitNavn )