| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan laver man en objektorienteret Java spil
    Java er et objekt -orienteret programmeringssprog skabt af Sun Microsystems. Udtrykket " objekt -orienteret " henviser til et programmeringssprog strategi, der involverer virtuelle objekter modellering virkelige objekter . For eksempel kan en Java " bold " objekt har funktioner mærket " bounce ( )" og "roll ()" og egenskaber som " elasticitet " og " farve ". Gør -spil med det objektorienterede Java i modsætning til ikke- objektorienterede (dvs. proceduremæssige) sprog vil tendens til at producere kode, der er nemmere at forstå. Pr. definition "objekt -orienteret " indebærer genstande, som er lettere at visualisere end procedurer. Ting du skal
    Java Software Development Kit
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Skriv og indtaste i en søgemaskine , en søgning på nettet , som inkluderer disse elementer: navnet på et simpelt spil kender til dig , udtrykket "kildekode ", " . Java" og udtrykket For eksempel kan du søge efter " bøddelen kildekode Java, " eller " tic tac toe kildekode Java. " De resterende instruktioner vil bruge tic tac toe som et eksempel til at modellere et nyt spil fra .
    2

    spille flere af de spil dit søgeord producerer. Som du spiller hvert spil , så skriv en liste over kosmetiske og andre små ændringer , du gerne vil gøre til spillet. For eksempel tic tac toe spil , kan du skrive : Hej

    " Skift baggrundsfarve fra blå til sort. "

    "Ændring af " X " til at ligne en " $ " . "

    " Rediger meddelelsen , der vises , når spillet slutter , fra ' Du har vundet! " til " Joey er bomben ! "
    3

    Download og udskrive spillets kildekode. Indtast programmet i en tekst editor, så kompilere og køre programmet. Se Java-udvikler centret for detaljer om indsamling og kørende programmer .
    4

    skrive kommentarer i programmets kildekode , der afspejler noget, du forstår om koden . for tic tac toe eksempel kan du læse array definition " int spillebrættet [] [] , " derefter tilføje denne kommentar til denne erklæring : Hej

    " int spillebrættet [ ] [ ] //det holder X'er og O'er "

    Java kommentarer kan starte med " //" for enkelte linjer , og kan også være indesluttet i " /* "og" * /" for flere linjer bemærkninger.
    5.

    Type programmet igen , men denne gang , type så meget af programmet som du kan fra hukommelsen. Læs det oprindelige program notering kun, når du har brug for.
    6

    Gentag forrige trin, indtil du kan skrive det komplette program fra hukommelsen. Tilføj yderligere kommentarer i kildekoden der afspejler de nye ting, du har lært om programmets virkemåde for eksempel: .

    if ( spillebrættet [0] [0] == "X" && spillebrættet [0 ] [1] && spillebrættet [0] [2] ) {

    //Dette ovenstående kode kontrollerer for tre "X " s i den øverste række på spillepladen

    IndicatePlayerWon ();

    } < br >
    7

    Skriv en liste over ændringer, der har indflydelse på spillet eller strukturen af spillets objekter. for eksempel kan du angive en nedtælling element , hvor spilleren skal vinde spillet inden for 10 minutter , eller opgive spil. eller udvide bestyrelsen til en 4 -by- 4 kvadrat, eller tre dimensioner.
    8

    gentagne gange omskrive den første ændring i din liste , bliver mere specifik med hver omskrivning . Dette kaldes udvikle pseudokode .
    9

    Spørg mindst to andre personer til at læse den seneste revision og udføre den logik beskrevet i det. Hvis det lykkes i at udføre den logik , gå til næste trin. Ellers vender tilbage til det forrige trin. Du kan finde folk til at teste dit spil logik blandt venner og familiemedlemmer , og spiludvikling fora som gamedev er.
    10

    Rewrite , ved hjælp af dokumentationen på Java dokumentationen site, pseudokode i Java-kode for eksempel: .

    pseudokode : Hej p Hvis række1 har tre x'er og jeg er "O" , og det er min tur , placere en "O" i den tomme slot (at vinde spillet)

    Java-kode : Hej

    if ( spillebrættet [række ] [ kolonne ] == BLANK ) && iPlayer == PLAYER_O ) {

    requestedRow = rækken; < br >

    requestedColumn = kolonne

    RequestToPlaceOpieceOnGameBoard ( requestedRow , requestedColumn ),

    }
    11

    kompilere og køre dit program , som du gjorde det oprindelige program .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Hvordan man laver et nummer pyramide med Java 
    ·Hvordan kan jeg åbne en JSP-fil 
    ·Definition af Java Reserveret Words 
    ·Sådan tilføjes Java Applets Brug HTML programmering 
    ·Sådan Læs Java Input 
    ·Sådan bruges Respons SetHeader 
    ·Hvad er en karakter i Java 
    ·Hvordan man programmerer spil med Java 
    ·Fil Håndtering i Java Tutorial 
    ·Hvordan du få input fra skærmen I Java 
      Anbefalede Artikler
    ·Sådan Konverter et tidsstempel til en dato i PHP 
    ·Mobile Architect Certificering 
    ·Forskellen mellem Servlet & Struts 
    ·Sådan Set Billede bredde og højde Brug af HTML progra…
    ·Sådan Slut til en Access DB i Visual Basic Net 
    ·Hvordan man skriver Games i Java 
    ·Hvordan man laver en chat med PHP 
    ·Sådan oprettes Wave data fra Buffere i VB6 
    ·Hvordan man skriver en OEM Rapport 
    ·Sådan Indstil en SVN i Eclipse 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com