Oprettelse af et spil samler mange aspekter af computing , psykologi og kunst. Blandt disse facetter er de visuelle og musikalske kunst ( for multimediespil ), narrative skabelse, til at producere følelsen af en ny, men plausibel virkelighed , algoritmer gennemførelse oprettelsen af vanskelige, men ønskeligt og opnåelige mål , og kunstig intelligens til at skabe modstandere. The Web tilbyder mange værktøjer til drejning disse elementer spil, herunder dem, for Java-sproget . Sourceforge , Java Boutique og andre steder har Java-kildekoden du kan studere og gøre originale spil fra . Også gratis softwareudvikling kits, oversættere og komplette udviklingsmiljøer findes for Java. Ting du skal
Java Software Development Kit på Oracle hjemmeside
Vis Flere Instruktioner
1
Skriv følgende udtryk i en Web søgemaskine : Hej
Java spil kildekode
Vary udtrykket " spil" til at søge bestemte spil, især simple . For eksempel, " Java ordpuslespil kildekode " og "Java brikker kildekode. "
2
Spil et par spil du finder. For det spil, du bedst kan lide , dens kildekode download.
3
Ved hjælp af en Java-software development kit , kompilere kildekoden. Sættet er gratis på www.oracle.com . Klik på " Java for udviklere " for at navigere til den side, hvor du kan downloade den.
4
Print ud kildekoden og læse igennem mindst to gange. Skriv dine kommentarer ovenstående udsagn , du forstår.
5.
Gentag spillet i et nyt sæt af tekstfiler slutter med " . Java " filtypenavn , læse kildekoden i udskriften til at gøre det . Re - skrive spillet vil introducere dig til Java syntaks og de grundlæggende elementer i spillet logik.
6
Kompiler og kør programmet ved hjælp af retningslinjer for Javas Compiler Problem s side for at lave fejl .
< br > 7
Skriv i din re - skrevet kildekode . yderligere kommentarer , der forklarer , hvad hver enkelt funktion gør For eksempel, " , createNewWord () " for en kildekode fil med en funktion kaldet du måske skrive, " Denne funktion bruger Javas Random klasse til at skabe en uforudsigelig streng på tre til fem tegn. "
8 < p > Lav en udskrift af din kommenteret kildekode. Klip eller anvende et sort magi markør til den korteste funktion i kildekoden. Du vil genindtræde denne funktion kildekode fra hukommelsen.
9
Re -typen spillet fra udskriften du har lavet , kombineret med din hukommelse af den slettede funktion. Se kildekoden efter behov . Når du kan kompilere og køre spillet , sort ud af en anden funktion kildekode og indtast spillet igen . Gør dette trin flere gange, indtil du kan skrive komplet spil fra hukommelsen.
10
Skriv ned en overfladisk forandring , du gerne vil gøre til spillet. For eksempel, " Spillet vil give spilleren 12 chancer for at gætte målet ordet , snarere end syv chancer. "
11
Find , ved hjælp af din kildekode editor " Find "-funktionen , den del af kildekode er ansvarlig for den forandring, du gerne vil gøre . Med hensyn til eksempel fra det foregående trin , kan den kode, du leder efter, vises som følger : Hej
private endelige int nMaximumAttempts = 7 ,
12
Skift kode baseret på din skriftlige beskrivelse af ændringen fra trin 10 . For eksempel vil den tidligere stikprøve således : Hej
private endelige int nMaximumAttempts = 12,
Genkompilering og køre programmet
13
Skriv efter afslutning . ændringen , beskrivelsen for en anden revision . Denne tid revidere spillets algoritme , et tegn opførsel , eller andre ikke - overfladisk aspekt til spillet . Gennemføre ændringen hjælp af instruktionerne i trin 11 og 12. .
14
Foretag yderligere ændringer til spillet , ved hjælp af trin 10 til 12 , indtil spillet ikke længere ligner den oprindelige . Når du har nået dette punkt , har du lavet din egen , nye spil .