Arbejde med Javas 3-D klasser indebærer definerer et objekts geometri som beskriver sin form og definerer sit udseende. Én måde at påvirke et objekts udseende er ved at knytte et eksisterende billede til det . Denne tilgang , der kaldes bitmap teksturering , gør det muligt at skabe ekstremt komplekse og realistiske ud objekter fra blot et par billeder, der anvendes til simple geometri. For eksempel ved at anvende et billede af græs til en terrænmodel kan du skabe en illusion af en overdådigt eng . Ting du skal
Java Software Development Kit
Java 3-D application programming interface
Vis Flere Instruktioner
1
Åbn en teksteditor eller et tekstbehandlingsprogram og indsætte ind i et nyt dokument i java-program i slutningen af dette trin.
programmet konstruerer billedet ( som alle java 3-D programmer gør ) ved at konstruere en " scene graf ", som du kan visualisere på papir en simpel træ-lignende struktur med forældre og barn objekter. Den øverste moderselskab i en scene er BranchGroup objektet , hvorefter programmet lægger (via parentOfScene.addChild funktion opkald ) geometri en simpel model , et fly. Den ApplyImageToModelProgram Funktionen opretter komponenter for at fuldføre 3-D scene , herunder lærred, ( class " Canvas3D ") universet ( class " SimpleUniverse ") og betragterens position ( class " ViewingPlatform ").
programkode under kommentaren " Tilføj billede til model " skaber en " Udseende " objekt , som anvender en grafikfil til modellen
import java.applet.Applet ; .
import java.awt . BorderLayout ;
import java.awt.GraphicsConfiguration ,
import com.sun.j3d.utils.geometry * ; .
import com.sun.j3d.utils . applet.MainFrame ,
import com.sun.j3d.utils.universe * ; .
import com.sun.j3d.utils.image.TextureLoader ,
import javax . media.j3d * ; .
import javax.vecmath * ; .
public class ApplyImageToModelProgram udvider Applet {
private statisk endelig Point3d USERPOSITION = new Point3d (5,2 , 7);
BranchGroup makeTheScene () {
BranchGroup parentOfScene = new BranchGroup ();
QuadArray simpleModel = new QuadArray ( 4 GeometryArray.COORDINATES
< p>