Java programmeringssprog er objekt-orienteret . Objekter er abstrakte størrelser , der besidder en stat og en adfærd, og de er bygget fra blueprint -lignende klasse. En fordel af objekt- orienterede sprog, er, at de lader dig bygge videre på tidligere skrevet klasser af software ved hjælp af arv. To forskellige klasser som arver den samme base klasse kan anvendes til nemt at konvertere fra en klasse til en anden . For eksempel både ServletInputStream og FileInputStream arver klassen InputStream . Du kan konvertere data fra én strøm til en anden ved at behandle disse klasser som deres forældre klasse, InputStream . Ting du skal
Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment (IDE) Bundle (se Resources)
Vis Flere Instruktioner
1
Load NetBeans IDE ved at klikke på programmets ikon . Når programmet belastninger , navigere til "Ny /New Project" og vælg " Java Application " fra listen på højre side af skærmen. En ny kildekode fil vises i NetBeans teksteditor. Kildekoden fil indeholder en tom vigtigste metode .
2
Tilføj følgende linjer til den vigtigste metode . Disse linjer forsøger at åbne en fil ved hjælp af en " try /catch " blok. Hvis der er en fejl , vil programmet standse og smide en undtagelse . Skriv følgende i de krøllede parenteser i den vigtigste metode : Hej
try { FileInputStream fis = new FileInputStream ( " filename.txt ") convertStreams ( fis );} catch ( Exception e ) { }
3
Opret en ny metode uden for de krøllede parenteser i den vigtigste metode . Denne metode vil konvertere en klasse, der arver InputStream klasse, såsom ServletInputStream og FileInputStream . Skriv følgende metode signatur :
public static void convertStreams ( InputStream in) {}
4
Opret en " try /catch " blok inde i krøllede parenteser i metoden " convertStreams . "Lad disse tomme for nu, som så : Hej
try { } catch ( Exception e ) { }
5
Opret en" StringBuilder "objekt inde i " try " blok og navn det " . buffer " Dette vil gemme data fundet i InputStream klassen og lader dig udskrive det til konsollen eller til en anden strøm
StringBuilder buffer = new StringBuilder (); .
6
Erklær en heltalsvariabel , som vil hjælpe dig med at læse InputStream . Den " read "-metoden af InputStream klassen returnerer en værdi større end -1 , når der er flere tegn i åen. Du kan teste værdien af den karakter ved hjælp af følgende heltalsvariabel : Hej
int ch ,
7
Opret en " mens" løkke, der gentager , så længe der er tegn tilbage i stream. Du kan teste produktionen af "læse "-metoden som dette : Hej
while ( ( lm = in.read () ) > -1) {}
8
Føj alle tegn fundet i åen til variablen " buffer ", ved at placere den følgende linje inde de krøllede parenteser i while-løkken : Hej
buffer.append ( (char ) ch ),
9 < p> Luk strømmen ved at skrive følgende linje kode lige efter ", mens " loop : Hej
in.close ();
10
Print indholdet af InputStream til output konsol-vinduet ved at skrive følgende linje kode : Hej
System.out.println ( buffer.toString ());
11
Tryk på den grønne "Play" knappen for at udføre program . A " FileInputStream " er oprettet og åbner en fil med navnet " filename.txt . " Denne strøm føres til en metode, der forventer et " InputStream ", og udskriver alle tegn i filen. Du kan videregive eventuelle klasse, der arver " InputStream , " såsom " ServletInputStream . "