Java er en computer programmeringssprog designet til at tillade software programmører til at skrive et program en gang , og køre det på flere operativsystemer uden at ændre koden. Denne fleksibilitet har gjort Java en af de mest populære sprog til selvstændige programmer samt web applikationer. Java er lige så alsidig som den er fleksibel , så programmøren at oprette et objekt , at han kan definere , inklusive alle mulige geometriske former . Hvad du har brug
Computer
Java compiler
Vis Flere Instruktioner
1
Importer AWT og swing pakker før vigtigste klasse . Gør dette i din kildekode med disse linjer : . .
Import java.awt * ;
import javax.swing * ,
2
Opret en klasse definition der definerer trekanten . Udvid swing klassen JPanel . Her er et eksempel , sætte disse linjer i din kildekode , efter at import udsagn i Trin 1 : Hej
public class JavaTriangle udvider JPanel {
}
3
Override paintComponent metode til at definere trekant og lade programmet for at tegne formen . Opret en dimension datatype til at gemme længden af trekantens ben . Opret Punkt datatyper at gemme placeringen af de tre knudepunkter af trekanten. Opret to heltal arrays til at gemme x og y værdier for hver trekant ben . Opret en polygon datatype til at gemme x-og y -værdier som en trekant. Sæt følgende linjer i din kildekode , mellem åbning og lukning krøllede parenteser i klassen definition i trin 2. .
Protected void paintComponent ( Graphics g ) {
super.paintComponent ( g ) ;
dimension size = this.getSize ();
Punkt punkt1 = new Punkt ( size.width /3, (2 * size.height ) /3),
< p > Punkt punkt2 = new Punkt ( size.width /2, size.height /3),
Punkt point3 = new Punkt ( (2 * size.width ) /3, (2 * size.height ) /3),
int [ ] x = { point1.x , point2.x , point3.x };
int [ ] y = { point1.y , point2.y , point3 . y };
Polygon trekant = new polygon (x , y, x.length ),
g.drawPolygon (trekant ),
}
4
Opret den vigtigste metode til at indlede programmet oprette og vise en ramme med trekanten. Instantiere en JavaTriangle objekt til at konstruere en trekant. Opret en JFrame til at vise den beregnede trekant. Put denne kode umiddelbart efter det afsluttende klammeparentes af paintComponent metode, men før den afsluttende klammeparentes af klassen definition i trin 2. .
Offentlige static void main ( String [] args ) {
JavaTriangle trekant = new JavaTriangle ();
JFrame frame = new 100),
ramme.show ();
}
5
Bekræft, at din kildekode ser sådan her ud : Hej
import java . AWT * ; .
import javax.swing * ; .
public class JavaTriangle udvider JPanel {
protected void paintComponent ( Graphics g ) {
super . paintComponent ( g)
dimension size = this.getSize ();
Punkt punkt1 = new Punkt ( size.width /3, (2 * size.height ) /3) ;
Punkt punkt2 = new Punkt ( size.width /2, size.height /3),
Punkt point3 = new Punkt ( (2 * size.width ) /3, (2 * size.height ) /3),
int [ ] x = { point1.x , point2.x , point3.x };
int [ ] y = { point1.y , punkt2 . y, point3.y };
Polygon trekant = new polygon (x , y, x.length ),
g.drawPolygon (trekant ),
} < br >
public static void main ( String [] args ) {
JavaTriangle trekant = new JavaTriangle ();
JFrame frame = new 100),
ramme.show ();
}
}
6
Kompiler koden . Navngiv kildekoden JavaTriangle.java , og indtast derefter kommandoen: javac JavaTriangle.java
7
Kør programmet . For at gøre dette , skal du skrive : java JavaTriangle