Java programmeringssprog giver brugerne mulighed for at oprette skrivebordet, mobiltelefon og web-applikationer . Selv erfarne programmører skal lære de sproglige basics før dykning i at skabe en ansøgning. Det grundlæggende i Java-programmering omfatter variabler , klasser, funktioner og egenskaber . Variabler
Variabler er de vigtigste objekter, der indeholder oplysninger, der sendes til brugere og hentes fra brugerne. Den variable typen skal defineres , når du starter programmet. Variable typer omfatter strygere, heltal , decimaltal , klasse variabler og arrays . Programmøren skal definere variable type, før variablen er tildelt en værdi, men Java inkluderer typen konvertering funktioner til at skifte den variable definition. For eksempel kan du skifte fra heltalsvariabel typen til en streng .
Klasser
Klasser er rumlige sektioner af din ansøgning. Klasser kan du oprette objekter, der er logiske dele af programmet . For eksempel, hvis du designer en hjemmeside for regnskabsmæssig logiske komponenter omfatter brugere , indtægter formularer, kreditorer former, betaling processorer og kunder. Klasser indeholder funktioner og egenskaber for hver enkelt komponent af din ansøgning. Klasser er også de grundlæggende objekter af objektorienteret programmering . I stedet for lineær henrettelse i et program, kan du ringe hver klasse fra overalt i koden til at skifte fokus.
Funktioner
Funktioner er blokke af kode, beregne input fra programmet og returnere en værdi. Funktioner er inkluderet i Java programmering, så du ikke behøver at skrive den samme proces på flere Java formularer. For eksempel, hvis du beregne indtægter flere gange i et program du opretter kode i en funktion, så du bare nødt til at kalde funktionen hver gang i stedet for at skrive beregningen kode flere gange .
Egenskaber
Funktioner der betragtes som de " verber " af et Java-program , fordi de udfører en handling. Egenskaber er " substantiver " af en ansøgning. Egenskaber definerer aspekter af skemaet . For eksempel er tekstfarve en egenskab af en formular . Typografi, baggrundsfarve, titler og vinduernes placering er alle egenskaber for en formular. Ejendomme er også brugt i klasser , så du kan sætte klasse aspekter, når du bruger klassen i en form .