| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Sådan oprettes Turn- baserede spil
    Spiludvikling kan være sjovt og spændende. Men det er også en enorm udfordring med en stejl indlæringskurve. Mens det gamle to-spiller spil Tic Tac Toe måske ikke er så spændende som Quake eller Advance War , det indfører nogle grundlæggende elementer i arbejdet turbaseret spil design . Input skal tages ind fra afspilleren , behandles i henhold til reglerne i spillet, og output igen i en form, spilleren kan forstå. Hvad du har brug
    Computer
    Java Development Kit
    Java Runtime Environment
    Java IDE
    Vis Flere Instruktioner
    1

    Opret en ny kaldet klasse TicTacToeGame . Hvis du bruger en Java IDE såsom Netbeans eller Eclipse , vil dette blive håndteret automatisk for dig. Hvis du bruger en teksteditor og kommandolinjen compiler, så bliver du nødt til at oprette en fil med navnet TicTacToeGame.java og indsæt følgende klasse skelet ind i det : Hej

    /*** Denne klasse repræsenterer en 2 player spil TicTacToe . * /class TicTacToeGame { //All anden kode i tutorial vil gå på denne plads ! }
    2

    Definer dine variabler. Der er et par måder, du kan gøre dette , men den måde denne tutorial vælger er en simpel 2D vifte af enkelte tegn til at repræsentere bord, med den nuværende spiller, enten X eller O, gemmes som et tegn. Også for at sikre sammenhæng og forbedre læsbarheden af din kode senere, definerer nogle konstanter for de tegn, der anvendes for X , O og tomme. Indsæt følgende : Hej

    /*** Bestyrelsen . Den char er enten 'X' , 'O' eller '. Disse er defineret i konstanterne * /private char [] [] board = new char [3] [ 3] . Char currentPlayer , public static endelig char X = 'X' ; public static endelig char O = 'O' , offentlig statiske endelige char NONE = ' ";

    Når en værdi er gemt i bestyrelsen i forhold til en anden værdi på tavlen , eller opbevares i currentPlayer , skal du bruge din erklærede konstanter X, Y og Ingen. Som nævnt ovenfor dette øger læsbarheden og robusthed kode.
    3

    Initialiser spillet. Kun én konstruktør er nødvendige for vores TicTacToe bord.

    /*** Initialiserer brættet. * /Public TicTacToeBoard () { //Du kan også bruge en dobbelt - indlejret for løkke til at fylde board.board [ ,"0] [0 ] = INGEN , board [0 ] [1] = INGEN , board [0 ] [2] = INGEN , board [1] [ 0] = INGEN , board [1 ] [1] = INGEN ; board [ ,"1] [2 ] = INGEN , board [2] [ 0] = INGEN , board [2 ] [1] = INGEN , board [2 ] [2] = NONE ,

    //Indstil den aktuelle spiller svarende til X konstant, du definerede earlier.currentPlayer = X ;}
    4

    Tilføj " makeMove "-metoden. Denne metode bør tage tre argumenter: . Den xCoord , yCoord og currentPlayer

    /*** Lav et træk * @ param xCoord x coord at markere * @ param yCoord y coord at markere * @ param . spiller afspilleren at bruge . Dette bør være en af ​​konstanterne : X , O * @ return true hvis træk opstod. Falsk, hvis farten er forbudt , fordi pladsen er fyldt * /boolean makeMove ( int xCoord , int yCoord , char -afspiller) {if ( board [ xCoord ] [ yCoord ] == NONE ) { board [ xCoord ] [ yCoord ] = afspiller; . Afkast sandt ;} else { return false ;}}

    Husk altid at definere dine javadoc kommentarer
    5

    Oprette en metode til at trække i bestyrelsen. . Der er en række måder at gøre dette, men den mest elegante måde er en enkel , dobbelt - indlejrede loop .

    /*** Tegner den nuværende bestyrelse til konsollen ved hjælp System.out * /void drawBoard ( ) { for (int x = 0; x < board.length , x + +) { for (int y = 0; y < board [x] længde . y + + ) {//Tegn x og Os i bestyrelsen , så langt ( samt de tomme mellemrum ) . print (" " + bord [ x ] [y ] + "" ) ;//Tegn lodrette linjer mellem columns.if ( y < 2 ) { System . out.print ( "

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Sådan Udskift en hoppende bold Med Hoppende Bird in Ja…
    ·Joomla Analytics Hjælp 
    ·Sådan bruges Ant Eclipse Med webOS 
    ·Sådan oprettes en uforanderlig objekt i Java 
    ·Sådan Tælle linjer i en Java-projekt 
    ·Sådan Input heltal i Java bruger en scanner 
    ·Hvordan man programmerer 3D-spil i Java 
    ·Sådan Tag et skærmbillede i Java 
    ·Sådan oprettes en metode med et variabelt antal indgan…
    ·En tutorial til at skabe en relationel database til et …
      Anbefalede Artikler
    ·Forskelle mellem Byte Array Vs. String 
    ·Sådan får du længden af ​​en Record i COBOL 
    ·Hvad er en variabel i programmering 
    ·Sådan Konverter Enum til String i Java 
    ·Sådan oprettes menuer & Undermenuer 
    ·Forklaring af Int N1 og N2 i Java-kode 
    ·Sådan opdaterer flere kolonner fra en anden tabel 
    ·Sådan slettes en mappe i VB.Net 
    ·Sådan bruges Deltag & Split Funktioner i Python Progra…
    ·Sådan Control Margins i en JavaScript 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com