? Ofte i dit program , er du nødt til at få en ekstra input fra brugeren . Dette kan for eksempel en prompt for handlinger eller en anmodning om yderligere oplysninger fra brugeren. Skærmen er typisk bruges til at vise denne anmodning om input. Programmeringssproget Java giver en tekst scanner, der gør det muligt for skærmen input til blive behandlet som tokens og adskilt i henhold til deres datatyper. Instruktioner
1
Klik på " Start" knappen fra proceslinjen og skriv " Notesblok " i søgefeltet. Klik på " Notesblok " fra søgeresultatet for at starte Notesblok teksteditor. Indtast følgende kode i Notesblok -vinduet:
public class indgange {
offentlige static void main ( String [] args ) {
}
}
Alternativt, hvis du bruger en integreret udviklingsmiljø som Eclipse , skal du højreklikke på "src " mappe fra Package Explorer vælge "Ny ", efterfulgt af " Class ". Skriv " Indgange " i " Name " feltet og tjek indstillingen for " public static void main ( String [] args )" til automatisk at generere den vigtigste metode inde i tilsvarende klasse .
2
Opret en ny instans af Scanner klassen inde i kroppen af " main () "-metoden. Gør dette ved at skrive følgende kode : Hej
Scanner scan = new Scanner ( System.in )
Dette skaber en instans af Scanner klassen som accepterer input fra standard input , som er det skærm.
3
Tilføj import erklæring at lade Java compiler til at finde Scanner klassen. Gør dette ved at tilføje " import java.util.Scanner ," på den første linje i din kode. Alternativt, hvis du bruger Eclipse , højre -klik på redaktør af din kode , skal du vælge "Source" og vælg " Organiser Import ".
4
Brug Scanner klassen til at læse en ny skærm input til en variabel af en passende type . Tilføj følgende linje kode i selve programmet til at læse et input af String til variabel kaldet input
String input = scan.nextLine (); .
Scanner klasse har mange specialiserede metoder såsom " nextInt ( )", " nextBoolean ()" og " nextDouble () " for at få input fra forskellige andre datatyper.
5.
Test ved at udskrive den indgang, du har læse til skærmen . Tilføj følgende koder ind i kroppen af dit program :
System.out.println ( input ),
Sørg for, at den værdi, der vises på skærmen er den samme som den indtastede værdi som input tidligere .