Når en bruger flytter sin musen over programmet , er standard ikon markøren er markøren . Visual Basic 6 kan du ændre standard ved hjælp af musemarkøren ejendom til forskellige objekter på din formular. For eksempel kan du ændre pilen markøren til noget andet, såsom en kryds , en I-bjælke , en pil med et spørgsmålstegn eller endda en brugerdefineret markør du lægger ind i programmet. Skift koden i nogen af de mouseMove funktioner for de forskellige kontroller på formularen , eller endda for hele formularen selv. Instruktioner
1
Åbn Visual Basic-program . Adgang til kodevinduet
2
Åbn Form_MouseMove funktion og skriv følgende : .
Form1.MousePointer = vbCrosshair
Når brugeren svæver hendes markøren over formularen , standard markøren skifter til et kryds
3
Åbn Label1_MouseMove funktion og skriv følgende :.
Label1.MousePointer = vbSizeNS
Når bruger svæver over Label1 (forudsat denne kontrol foreligger på din form) , standard markøren ændres til en pil , der peger mod nord og syd. Dette tilsidesætter trådkorsmarkøren , der vises på resten af skemaet
4
Åbn Label2_MouseMove funktion og skriv følgende : .
Label2.MouseIcon = LoadPicture ( "C: \\ myCursor . cur " )
Label2.MousePointer = vbCustom
Når brugeren svæver over Label2 (forudsat denne kontrol foreligger på din form) , standard markøren ændres til en brugerdefineret markør forudsat i LoadPicture funktionen . Sørg for, at stien i parameter listen matcher , hvor du gemte markøren fil til .