I VB6 kan du bruge DirectX til at oprette lyd, video og grafik Windows-programmer. DirectX SDK er gratis fra Microsoft hjemmeside. Den DirectSound objekt er det vigtigste lydenhed objekt. Det kan bruges til lydeffekter i spil , og det kan håndtere flere lyde på én gang . Styr lydsystemet via DirectSound som panorering og lydstyrke . I VB6 , kan du oprette et projekt for at læse buffer data i en WAV-fil via DirectX objekter. Ting du skal
VB6
Vis Flere Instruktioner
1
Klik på "Start ", " Alle programmer " og " Visual Basic " for at åbne VB6 . Klik på " File" og "Ny " for at oprette et nyt projekt. Indtast et navn til projektet . Angiv en placering til projektfiler.
2
Klik på " Project" og "Referencer" for at tilføje DirectX reference for projektet. Sætte kryds ved " DirectX 8 for Visual Basic Type Library " på " Referencer " interface . Klik på "OK".
3
Definer variable til projektet. Føj følgende kode til den Form1.vb : Dim dx Som New DirectX8Dim ds Som DirectSound8Dim buffer1 Som DirectSoundSecondaryBuffer8Dim Buffer2 Som DSBUFFERDESC
4
Initialiser DirectSound via kode : Set dx = Ny DirectX8Set ds = dx.DirectSoundCreate ( "")
5
Opret en buffer via kode : Buffer2.fxFormat.nFormatTag = WAVE_FORMAT_PCMBuffer2.fxFormat.nSize = 0Buffer2.fxFormat.lExtra = 0Buffer2.fxFormat.nChannels = 1Buffer2.fxFormat.lSamplesPerSec = SRATEBuffer2 . fxFormat.nBitsPerSample = 16Buffer2.fxFormat.nBlockAlign = 2Buffer2.fxFormat.lAvgBytesPerSec = 2 * SRATEBuffer2.lFlags = 0Buffer2.lBufferBytes = 2 * DUR * SRATESet dsToneBuffer = DS.CreateSoundBuffer ( Buffer2 )
6
Opret en tone og skrive til dsToneBuffer : Dim IFOR i = 0 Til DUR * SRATEsbuf (i) = 10000 * Sin ( 2 * PI * FREQ * i /SRATE ) Næste idsToneBuffer.WriteBuffer 0, 2 * DUR * SRATE , SBUF (0 ) , DSBLOCK_DEFAULT
7
Skriv buffer data til en WAV-fil : DS.CreateSoundBufferToFile ( App.Path & "\\ my.wav " , dsToneBuffer )