| Hjem | Hardware | Netværk | Programmering | software | Fejlfinding | systemer | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringssprog
  • Delphi programmering
  • Java programmering
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl programmering
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programmering
  •  
    Computer Viden >> Programmering >> Java programmering >> Content
    Hvordan man tegner en cirkel i Java
    Java programmeringssprog indeholder et stort sæt af indbyggede biblioteker til brug i at udføre mange opgaver, der ellers ville være vanskeligt. Der er biblioteker , der letter design af grafiske brugergrænseflader ( GUI) , networking kommunikation og matematiske beregninger, samt tegning geometriske figurer på brugerens skærm. Tre biblioteker skal indgå i et program, der trækker en figur som en cirkel på skærmen , men den ene mest ansvarlige for den faktiske tegning af formen er " geometri " biblioteket. Instruktioner
    1

    Medtag de tre nødvendige biblioteker i toppen af ​​din Java -kildekoden tekstfil ved at skrive dem , en på hver linie , som følger :

    (Linje 1 ) import java . AWT * ; .

    ( Linje 2 ) import java.awt.event * ; .

    ( Linje 3 ) import java.awt.geom * ; .

    Hvert line skal begynde med ordet " import" og skal afsluttes med et semikolon. Bemærk: linjenumre i parentes er kun til reference , ikke omfatter dem i linjer kode
    2

    Opret en ny Java-klasse navnet " drawCircle " der også gør brug af alle funktionerne i Java . indbygget "frame " class metoder. Gør dette på en særskilt linje under de tre første bibliotek integration linjer. Linjen skal se sådan ud : Hej

    ( 4 på stribe ) public class drawCircle udvider Frame {
    3

    Oprette en metode i " drawCircle " klasse, der opsætter hvordan cirklen skal udarbejdes , og skaber også en ny instans af en indbygget metode kaldet Ellipse2D som følger : Hej

    (Linje 5) Shape cirkel = new Ellipse2D.Float ( 100.0f , 100.0f , 100.0f , 100.0f )

    Sørg for denne linje slutter med et semikolon. Du kan eksperimentere med dimensionerne ved at ændre alle forekomster af 100.0f til et andet nummer , f.eks 90.0f , så længe alle fire er de samme, som vil gøre en perfekt cirkel .
    4

    Design konstruktøren , der vil male cirkel på skærmen. Indtast den første linje af konstruktøren således : Hej

    (linje 6) public void paint ( Graphics g ) {
    5

    Type en streg under konstruktøren header , der skaber en ny instans af indbyggede bibliotek metoden " Graphics2D " og navngive det " ga, " som følger : Hej

    (Linje 7) Graphics2D ga = ( Graphics2D ) g;
    6

    Indtast et line , der fortæller Java at tegne cirklen , som følger : Hej

    (Linje 8) ga.draw (cirkel ),
    7

    Type en linje, der sætter malingen farve til den ydre linje af cirklen . Du kan bruge nogen af ​​de primære eller supplerende farver, såsom rød, grøn eller gul, plus sort og hvid. Udskift den farve navn i nedenstående tråd med den farve, du ønsker at bruge : Hej

    (Linje 9) ga.setPaint ( Color.green )
    8

    Indtast følgende linje, som er frivillig , hvis du vil have det indre af cirklen , der skal udfyldes med den farve, der anvendes til at tegne cirklen : Hej

    (Linje 10) ga.fill (cirkel ),

    Close ud blokken af ​​kode ved at indtaste en ret klammeparentes på en separat linje , som følger : Hej

    (Linje 11) }
    9

    Indtast følgende linjer, som er den vigtigste del af programmet . Denne del af programmet vil skabe en ny instans af din forberedte class " drawCircle " og vil bruge den til at gøre det egentlige arbejde med at præsentere "ideer " , du har indtastet i den virkelige verden ( på computerskærmen ) : Hej < p> (Linje 12) public static void main (String args []) {

    ( Linje 13 ) ramme frame = new drawCircle ();

    (Linje 14) frame.addWindowListener (ny WindowAdapter () {

    (Linje 15) public void windowClosing ( WindowEvent vi ) {

    (Linje 16) System.exit (0 ),

    ( Linje 17 ) }

    (Linje 18) } ),

    (Linje 19) frame.setSize (400 , 300 ),

    ( Linje 20 ) frame.setVisible (sand) ; < br >

    (Linje 21) }

    (Linje 22) }

    frame størrelse Linje 19 kan være enhver størrelse, du ønsker . Det første tal er bredden i pixels , og det andet tal er højden i pixels .
    10

    kompilere programmet og køre det som du gør alle andre Java-programmer . Når programmet kører , vil et vindue med en cirkel vises på computerskærmen. Det vil enten være omridset af en cirkel eller en massiv cirkel , afhængigt af om du indstiller fyldfarve i linje 10 .

    Forrige :

    næste :
      Relaterede artikler
    ·Java 1.6 vs . 1,5 
    ·Sådan Find den korteste ord i en sætning eller liste …
    ·Hvordan at oprette VIM for Java 
    ·Forskellen mellem interface & abstrakt klasse 
    ·Fil Undtagelser for Java Applets : Arial.ttf vil ikke s…
    ·Hvordan tilføjer jeg en Java SSH klient til en webside…
    ·Hvorfor Java Brug seler på betingede udsagn 
    ·Java Quicktime Tutorial 
    ·Hvad er forskellen mellem syntaks og semantik fejl i Ja…
    ·Sådan gentage gennem Kort i Java 
      Anbefalede Artikler
    ·En liste over Scala Metoder 
    ·Video Decompression Tools 
    ·Sådan Sammenlign Funktioner for strygere i PHP 
    ·Sådan filtreres et nummer i en Sequence 
    ·Hvordan du aktiverer JavaScript Debugging 
    ·PHP Byte Konvertering 
    ·QBASIC Animation Tutorial 
    ·Sådan Konverter signerede data til ASCII 
    ·Java-applet Metoder 
    ·Hvad er SQL Software 
    Copyright © Computer Viden http://www.computerdk.com