Java-applets er programmer , der er indlejret i HTML- websider. Enhver webbrowser med en Java Virtual Machine er i stand til at udføre Java- applets. Java applets er normalt bruges til at give interaktive elementer til en webside , der ikke kan udføres med HTML alene. De er også i stand til at drage fordel af 3D-hardware acceleration , der giver mulighed for udførlige grafik, der er ikke muligt med HTML . Hvis du er interesseret i at lære at programmere en applet , er det bedst at starte med noget simpelt som udskrivning af tekst . Ting du skal
Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment (IDE) Bundle (se Resource )
Vis Flere Instruktioner
1
Load NetBeans IDE ved at klikke på programmets ikon . Når programmet belastninger , navigere til "Ny /New Project" og vælg " Java Application " fra listen på højre side af skærmen. Tryk på " Næste" navngive projektet HelloWorldApplet ', og klik på " Finish". En ny kildekode fil vises i NetBeans teksteditor. Kildekoden fil indeholder en tom hovedfunktion.
2
Importer bibliotekerne er nødvendige for at skabe Java-applets . Disse biblioteker indeholder koden din applet kræver for at fungere ordentligt. For at importere disse biblioteker , skriver følgende i toppen af kildekoden fil
import java.applet * ; . .
Import java.awt * ; .
< br > 3
Har din klasse forlænge applet klassen. Dette forårsager din klasse til at blive en underklasse af applet klasse og giver dig mulighed for at få adgang til alle sine funktioner . Når du har oprettet et nyt projekt i Trin 1, NetBeans IDE automatisk oprettet en klasse erklæring for dig. Dette er placeret nær toppen af kildekoden fil . Find teksten " public class HelloWorldApplet " og ændre det til dette : Hej
public class HelloWorldApplet udvider Applet
4
Opret funktionerne " init " og "stop ", som er nødvendige for alle applets. Skriv følgende udsagn under klassen erklæring : Hej
public void init () { }
public void stop ( ) { }
5
Opret en maling funktion. Denne funktion vil indeholde kode, der skriver " Hello World " på skærmen. Funktionen drawString udskriver tekst på et givet sæt af koordinater. Hvis du vil udskrive teksten ved X = 20 og Y = 20 , skriver følgende kode under de to foregående funktionserklæringer : Hej
public void paint ( Graphics g )
{ g.drawString ( "Hello ! World " , 20,20 );}
6
Udfør dit program ved at trykke på" F6 "-tasten
.