Efter at have lært det grundlæggende med kommandolinjeprogrammer flytte de fleste programmører med at udvikle alvorlige programmer, der har grafiske brugergrænseflader ( GUI ) i Windows eller Unix "X" grafik system. Mens opbygningen disse GUIs i ældre programmeringssprog såsom C eller C + +, kan være en arbejdskrævende opgave , der kræver programmører til at lære at bruge nye biblioteker og værktøjskasser , programmeringssproget Java gør denne proces meget lettere med inddragelse af " swing " toolkit inden sin standard biblioteket. Instruktioner
1
Åbn en ny fil med din foretrukne teksteditor som Notesblok eller med din foretrukne Java integreret udviklingsmiljø (IDE) .
2
Type " import javax.swing * ; . "øverst i filen . Dette vil importere den grundlæggende Swing kode, som du har brug for at skabe en grafisk program for "X" grafik -systemet eller til Windows
3
Type: .
" Public class MyGuiProgram udvider JFrame {
} "
at skabe skelettet af din primære Java-klasse , hvor" MyGuiProgram "er navnet på din specifikke grafiske Java -program.
4 < p> Skriv " JPanel MyWindow = new JPanel (); " i første linje i din klasse skelet, hvor " MyWindow " er det navn, du vil bruge til dit vindue komponent. Din kode bør nu ligne : Hej
" import javax.swing * ;
public class MyGuiProgram udvider JFrame {
JPanel MyWindow = new JPanel ();
< . p> } "
5
Type : Hej
" offentlig MyGUIProgram () {
} "for at oprette et skelet af din klasse konstruktør under linien , hvor du erklæret en ny JPanel . Din kode bør nu ligne : "
import javax.swing * ;
public class MyGuiProgram udvider JFrame {
JPanel MyWindow = new JPanel ();
< . p > offentlige MyGuiProgram () {
}
} "
6
Type" setSize (x, y ), " hvor X og Y er de ønskede dimensioner af dine Java-program vindue i pixels i den første linje i din klasse konstruktør. Nedenfor dette , skriv " setContentPane ( MyWindow ) " , så din konstruktør ligner : Hej
"offentlig MyGuiProgram () {
setSize ( 100,100 ),
setContentPane ( MyWindow ) ;
} "
7
Type : Hej
" public static void main () {
MyGuiProgram Window = new MyGuiProgram (); < br >
Window.setVisible (sand) ,
} "
hvor" Window "er det navn, du vælger at henvise til vinduet som i din vigtigste metode , under din konstruktør. Din kildekode skal nu ligne : Hej
" import javax.swing * ;
public class MyGuiProgram udvider JFrame {
JPanel MyWindow = new JPanel ();
.
offentlig MyGuiProgram () {
setSize ( 100,100 ),
setContentPane ( MyWindow )
}
public static void main () {
MyGuiProgram Window = new MyGuiProgram ();
Window.setVisible (sand) ,
}
} "
8 < p> Gem din kilde fil. Åbn en kommandolinje fra dit system hovedmenu , og skriv "cd " efterfulgt af navnet på den mappe , hvor du gemte din kildekode .
9
kompilere din Java-kildekoden med kommandoen " javac MyGuiProgram.java ", så skriv kommandoen" java MyGuiProgram "for at se din nye vindue.
10
Vend tilbage til din kildekode fil og tilføje koden for at inkludere din ønskede funktionalitet i programmet. < br >