Ved udformningen grafiske brugergrænseflader ( GUI) i Java, kan du bruge Swing pakken, som Oracle omfatter i standard installation af Java. Swing giver en række nyttige klasser , herunder JButton og JPanel , som gør det lettere for dig at designe GUI . Den JButton klasse er en grafisk knap , som brugeren kan klikke på. Den JPanel er et grafisk vindue eller panel , hvorpå du kan tilføje en JButton eller andre Swing klasser. Instruktioner
1
Opret en ny Java Swing -vinduet. Hvis du bruger et integreret udviklingsmiljø (IDE ), såsom Netbeans eller Eclipse , kan du tage en genvej ved at vælge " Nyt projekt " dialog. Hvis du foretrækker at bruge en tekst editor , skal du oprette klassen manuelt ved at gemme en ny fil med navnet " exampleSwingClass.java ". Sørg for at din klasse ligner følgende : Hej
public class exampleSwingClass {
offentlige static void main ( String [] args ) {
}
}
2
importere JButton og JPanel biblioteker til at være i stand til at bruge klasser i din kode . Placer følgende to linjer øverst i " exampleSwingClass.java " fil
import javax.swing.JButton , .
Import javax.swing.JPanel ,
< br > 3
Opret en instans af en JButton og JPanel og tildele dem til variabler ved at placere følgende kode i den vigtigste metode i programmet : Hej
JPanel panel = new JPanel ();
< p> JButton knap = new JButton ();
4
Tilsæt JButton til JPanel at gøre den knap synlige , når panelet er synligt på skærmen. Placere følgende kode efter variabelerklæring i forrige trin : Hej
panel.add (knap ),
5
Gennemgå din kode. Hvis din kode ikke ser ligner følgende , sammenligne de to og ændre din kode efter behov
import javax.swing.JButton ; .
Import javax.swing.JPanel ;
public class exampleSwingClass {
offentlige static void main ( String [] args ) {
JPanel panel = new JPanel ();
JButton knap = new JButton ( ),
panel.add (knap ),
}
}