NetBeans er et populært integreret udviklingsmiljø til programmeringssproget Java . Det er sponsoreret af Oracle og er gratis at bruge og downloade fra Internet.m Der findes versioner til Linux , Mac OSX og Windows. NetBeans indeholder en række funktioner, der giver brugeren mulighed for at udvikle Java-programmer , såsom spil, mere effektivt end det kan gøres i en almindelig tekst editor, som Notesblok . Disse funktioner omfatter kode færdiggørelse , det tyder kode af redaktøren baseret på, hvad der bliver skrevet , og syntaksfremhævning . Ved hjælp af NetBeans kan en Java-udvikler skabe et spil effektivt. Ting du skal
internetforbindelse
Vis Flere Instruktioner
1
hente og installere den relevante version af NetBeans til dit system. Hvis du kører 64-bit eller 32 -bit Windows , er der særlige versioner af softwaren til begge disse operativsystemer. Du vil blive bedt om at sætte nogle standarder for værktøjet . Det er bedst at acceptere standardværdierne for alle felter , da ikke gør det kan føre til at du ikke er i stand til at kompilere dit spil inde fra værktøjet.
2
Launch NetBeans , og vælg derefter "Ny Java Project " i menuen filer . Du vil blive bedt om at vælge , hvor du vil gemme dit projekt. NetBeans -projekter kan gemmes overalt på din harddisk eller på et eksternt netværksdrev. Giv den et navn, der er både beskrivende alligevel enkel nok til at huske .
3
Udvikle eller købe enhver kunst aktiver, som du vil få brug for dit spil. Populære illustration værktøjer omfatter Adobe Illustrator , Photoshop , og den gratis og open source Inkscape . Ved udviklingen af modeller for player karakterer og alle andre tegn, der vil blive brugt i spillet, gemme dem som PNGs , da PNGs have gennemsigtige baggrunde som standard.
4
Klik på Java -fil, NetBeans oprettede for dig, da du oprettede projektet. NetBeans har allerede genereret noget kode for dig, herunder en primær metode i Java , begynder compiler kører din kode begyndende med den vigtigste metode . Da der er så mange forskellige typer af spil , der kan skrives i Java, er det umuligt at tilbyde nogen specifik kode her, men der er én ting, at hvert spil vil have : en opdatering metode. Opdateringen Metoden kontrollerer , hvilke ændringer der er foretaget i spillets verden med jævne mellemrum.
5.
Hit F5 for at kompilere dit projekt. Eventuelle fejl , der findes i dit spil vil blive vist i debugging vinduet nederst på skærmen. Disse fejl skal fastsættes inden du med held kan kompilere dit projekt.