Redigering Java applets indebærer at foretage ændringer i et program filer , som giver kildekoden til Java compiler "Java ". . Disse ændringer kan involvere fastsættelse syntaksfejl , ændre brugergrænsefladen (f.eks revidere teksten en knap displays) eller andre forandringer . Redigering Java applets giver nye Java studerende med en blid introduktion til at skrive deres egne programmer. Eleverne arbejder direkte med kildekoden , og gentagne gange udføre edit- compile -run cyklus. Disse aktioner ingrain de nødvendige skridt for at udvikle Java-programmer. Ting du skal
Java Development Kit
Vis Flere Instruktioner
1
Indtast eller indsæt følgende prøve programmet i et nyt dokument i ethvert tekstbehandlingsprogram . Programmet har to fejl. Fastsættelse af dem og færdiggøre den fulde cyklus af kodning , kompilering , løbe og fastsættelse af applet vil illustrere , hvordan du redigerer en Java-applet
import java.applet * ; . .
Import java.awt . * ;
public class DrawingExample udvider Applet {
public void init () {
}
public void paint ( Graphics gfx ) {
gfx.drawOval ( 10,1575 , 75 ),
}
}
2
Gem programmet som type " Plain Text ", med filename " DrawingTest.java ".
3
Indtast følgende tekst i et andet dokument , og gem det som " DrawingTest.HTML " med filtypen " Almindelig tekst ". Vær sikker på at gemme det i samme mappe som din " DrawingTest.java " fil . HTML-filen er den web- side, der viser applet indhold.
DrawingTest Applet < br >
< /head >
DrawingTest Applet
< p > < applet
4
Åbn en kommandoprompt ved at trykke på " Start" og derefter skrive " cmd " for at åbne kommandoprompten. Type : Hej
PATH = C: \\ program files \\ java \\ jdk_ \\ bin
hvor " " er den særlige Java version nummer på din PC. Du kan bestemme denne version nummer ved at indtaste . "C: \\ program files \\ java " i Windows Stifinder adresselinjen, så læser nummeret tilføjes til " jdk_ " mappe
Dette trin fortæller Windows , hvor javac compileren er , som er nødvendig for at køre compiler .
5.
Type " cd " i kommandoprompten hvor " " refererer til den mappe , der indeholder " DrawingTest.java " fil, du har oprettet.
6 kompilere programmet ved at skrive" javac DrawingTest.java " . Java compiler vil forsøge at konvertere dit program i bytecode , men vil i stedet vise to fejlmeddelelser. Én vedrører filnavnet og den anden vedrører " drawOval "-metoden. Du vil redigere applet kildekode til at løse begge fejl.
7
Skriv teksten " DrawingTest " over teksten " DrawingExample " i " DrawingTest.java "-fil åben i dit tekstbehandlingsprogram . < br >
ændring du gjorde gør filens navn og Java klassens navn det samme, som compiler kræver at konvertere din kilde kode i eksekverbare bytekode .
8
Erstat " drawOval " erklæring med følgende korrektion : Hej
gfx.drawOval ( 10,15,75 , 75 ),
Denne revision gør " drawOval " funktion opkald enig med en af de drawOval opkald dokumenteret i Java API (application programming interface ) . Java compiler kan ikke linke din kildekode s funktion opkald med funktionsdefinitioner hvis disse definitioner ikke eksisterer.
9
Klik kommandoprompten vindue og rekompilere programmet ved at skrive " javac DrawingTest.java " . Compileren vil vise nogen fejl denne gang .
10
Kør appletten ved at dobbeltklikke på , i Windows Stifinder, de " DrawingTest.html " fil . Browseren vil vise ovale tegnet af din Java -kildekode.