Simple terningespil kan let oprettes i Java ved at oprette en wrapper omkring Random klasse kaldet Dice . Denne indpakning vil omfatte et simpelt terningespil og kan bruges som en terning abstraktion i et større program uden at skulle bekymre sig om tilfældige tal frø og andre tekniske detaljer . Fordi det menes at være strækbar , vil denne klasse omfatter muligheder for at fastsætte antallet af sider til en terning, og antallet af samtidige ruller til at udføre . Ting du skal
Java Development Kit
Java runtime engine
Java IDE eller tekst editor
Vis Flere Instruktioner
1
Opret en " rulles " interface . Dette kan gøres ved at oprette en ny klasse fil og skrive følgende inde i det : .
/*** Denne grænseflade definerer de objekter , der er i stand til at blive rullet i mode af terninger * @ forfatter Amber Rollins * /offentlige grænseflader rulles { /*** Rolls et enkelt objekt og returnerer resultatet af rullen * @ returnerer resultatet af rullen * /int rulle ( ) .
/*** roll en række genstande og returnere den samlede rullede * @ param nummer antallet af objekter til at rulle * @ return den samlede sum af alle ruller * /int rulle ( int nummer) . }
2
Opret en " Dice " klasse, der implementerer rulles interface. Interfacet definerer den minimale funktionalitet, som vil være nødvendig for en terning klasse, men at grænsefladen skal stadig gennemføres.
Public class Dice { //Udfyld resten ved hjælp af trin 3-5 . }
3
Skriv to konstruktører , en, der ikke tager nogen argumenter, der antager en seks sidet terning er blevet skabt, og en anden , der tager det antal sider på dør som et argument.
/*** en terning er skabt med 6 sider * /public Dice (). { random = new Random (); sider = 6 ;}
/*** en terning er skabt med et bestemt antal sider * @ param sider er antallet af sider til die * /offentlige Dice ( int siderne) . { dette (); this.sides = sider; }
4
Skriv de to roll funktioner til at tilfredsstille grænsefladekravene anmeldt i rulles . En funktion vil blive anvendt til at udføre en enkelt rulle , og den anden vil blive anvendt til at udvide det til at udføre en serie af ruller på én gang og returnere resultatet .
Offentlig int rulle ( ) { //Tilføj 1 fordi de mulige resultater, løber fra 0 til sider - 1 (se henvisninger 1 ) , og det er ikke , hvordan almindelige terninger behave.return random.nextInt ( siderne) +1 ;}
offentlig int rulle ( int antal ) { int total = 0; for (int x = 0; x < nummer x + +) { total + = rulle ( );} tilbagevenden total; }
5
Skriv en hovedfunktion , der vil spille en simpel high roll terningespil . Dette spil vil give to spillere til at nå rulle en enkelt terning , og den højeste rullen vil vinde
public static void main ( String [] args ) { try { Dice d = new Die (); . System.out . println ( "Player one ... trykke på en tast for at rulle. ") System.in.read (); int oneRolls = d.roll (); System.out.println ( "Player man ruller et" + oneRolls ) ;
System.out.println ( "Player to ... tryk på en tast for at rulle. ") System.in.read (); int twoRolls = d.roll (); System.out.println ( "Player to ruller et" + twoRolls )
if ( oneRolls > twoRolls ) { System.out.println ( " Player én vinder. " );} else { System.out.println ( "Player to sejre ") . }
} fangst ( IOException e ) { e.printStackTrace (); System.exit (-1) ;}
}
< br >