Denne artikel giver et overblik over at designe spil i Java. I slutningen af det, vil du have en bedre forståelse af, hvordan man designer spil dit spil ved hjælp af dette program. Ting du skal
papir eller kartotekskort
Java JDK
NetBeans IDE
jMonkeyEngine eller andre Java Spil motor
Vis Flere Instruktioner
Sådan Design Games i Java < br >
1
Tag et ark papir og skriv , hvordan spillet fungerer ( eller bruge kartotekskort ) .
fleste Java-programmer følger Model-View -Controller ( MVC ) design. For spil er ' Model ' Spillet mekanik, 'Vis' er displayet grafik og den Controller ' håndterer input til spillet ( tastatur, mus, joystick ) .
Få modellen virker, før bekymrende om grafik . Hvis modellen ikke virker, grafik og lyd er meningsløse .
2
Eksemplet viser et meget simpelt skydespil med to spillere. Hver spiller har en riffel og kugler . Skytterne kan kun ramte hvis de kan se målet.
Design Java-klasser fra tegningen . I vores eksempel har vi : Hej
1. . Rifle
2. . Bullets
3. . Shooter
tre klasser kunne pakket ind i én klasse - ShooterWithRifleAndBullets - men tre separate klasser giver mulighed for riflen til marmelade, for Shooter at få en ny riffel, for Shooter at løbe tør for kugler , for Shooter at finde kugler.
3
indsnævring modellen.
Java tillader at objekter skal bygges hierarkisk og vi kunne erstatte vores riffel og Bullets med flere generiske klasser , våben og ammunition .
Pistol , riffel , maskingevær og Bazooka er underklasser af Våben . Bullet og Rocket er sub- klasser af Ammo . Diagrammet viser også, at Pistols , rifler og maskingeværer skyde Bullets mens Bazooka brande Rockets .
Pistol , riffel , Machine Gun og Bazooka er underklasser af Våben . Bullet og Rocket er sub- klasser af Ammo . Diagrammet viser også, at Pistols , rifler og maskingeværer skyde Bullets , mens Bazooka brande Rockets .
Bruge tid raffinering af modellen. Hver Shooter brug for at vide, hvor han er på spil terræn , og hvor han leder , så Shooter klassen får brug for en "Location" attribut og en " Facing " attribut. Hver Shooter kan have en "Sundhed" attribut.
4
Code modellen klasser
Skriv og teste Java-kode for basismodellen klasser. En stor fordel ved at arbejde på denne måde er , at modellen kan integreres med forskellige Seere og forskellige controllere .
5.
Når modellen fungerer, integrere den i View og Controller . For eksempel kunne model integreres med avancerede spil Motorer såsom jMonkey til at producere høj hastighed, høj opløsning , strålende grafik. Den samme model kan bruges igen , eller udvidet, for at tillade nye funktioner.
Integration Model i Games Engine vil kræve udvikling af grafiske billeder og lyde.
Med alle de billeder, lyd, og Games Engine du er klar til at spille - og sælge - dit spil