? I PHP programmering , kan udviklere skabe stærke applikationer ved hjælp af objektorienteret teknikker. Objektorienteret udvikling indebærer opdele de forskellige opgaver og aktiviteter i et program mellem et sæt af objekter. Udviklere kan klart definere objekter i sådanne PHP-applikationer ved hjælp af klasse erklæringer. Konstruktøren af en klasse er den funktion , der udfører , når en ny instans af klassen begynder livet. Klasser
En klasse erklæring i PHP definerer egenskaber og opførsel af eventuelle objekter af klassen findes i programmet. En klasse er ligesom et blueprint , der beskriver de data og funktioner , som objekter af klassen vil udstille . For eksempel, hvis en klasse erklærer en datavariabel vil hvert objekt af klassen indeholde en kopi af denne variabel . Klassedeklarationer definerer typisk både data og funktioner . De indsamlede egenskaber og opførsel inden for en kategori er alle inkluderet for at hjælpe objekter af klassen foretage en veldefineret sæt af applikationer ansvarsområder.
Objects
Når en PHP projekt , såsom en hjemmeside eller web- applikation , skaber klasse erklæringer andre PHP-scripts er i stand til at skabe objekter af klasserne angivet. PHP sproget giver en række klasser som standard, hvilket PHP-scripts kan også instantiere , samt eventuelt herunder brugerdefinerede klasser. Følgende kodeeksempel viser skabe et objekt af en klasse , lagring af en reference til objektet i en variabel : Hej
$ my_object = new Lovely_Helper ,
Når denne kode henretter , vil serveren udføre kode opført inden constructor -funktionen i " Lovely_Helper " class erklæring , returnere et objekt med de data og funktioner, der er anført i erklæringen.
Constructor Function
konstruktøren funktionen udfører , når et objekt af en klasse er skabt af "kunden " kode. "Kunde" kode er koden i ethvert script eller anvendelsen område, der er eksterne i forhold til klassen erklæring , men det kan få adgang til funktionaliteten klassen sigter mod at give. Konstruktøren -funktionen kan eventuelt tage parametre. Det følgende eksempel kode demonstrerer omridset af en konstruktør funktion til " Lovely_Helper " class : Hej
funktion Lovely_Helper () {
//constructor kode her
}
Inde i konstruktør -funktionen , kan klassen foretage enhver behandling nødvendig for at instantiere objekter af klassen.
Properties
i de fleste tilfælde en klasse konstruktør vil tildele værdier til bestemte klasse variabler . Undertiden kan disse værdier overføres som parametre, når ekstern kode opretter et objekt af klassen ved hjælp af " nye" nøgleord. Følgende udvidede kodeeksempel viser optagelsen af en klasse variabel : Hej
var $ my_name ,
funktion Lovely_Helper ( $ name = " Jim" ) {
this- > $ my_name = $ navn ;
}
koden giver en default værdi for variablen i sagen " kunde "-koden ikke passerer nogen parametre . Når constructor metode til denne klasse har udført , vil " my_name " variable har en værdi , enten den ene passerede "kunden " kode eller den standard værdi gives inden konstruktøren kode.
< Br >