Alle programmeringssprog , herunder Python , feature såkaldte loops . Disse processer udføre bestemte handlinger et ubegrænset antal gange, indtil en bestemt parameter er opfyldt . Hvis du var konstruere et videospil , for eksempel, kunne man spørge brugeren, hvis han eller hun ønsker at spille igen efter afslutning af en runde . Hvis brugeren skulle til at sige ja, så cyklen ville loop tilbage til begyndelsen . Hvis brugeren skulle sige nej, men så ville du blot bryde løkken. Instruktioner
1
Start gentage løkken ved at bruge ", mens "-funktionen : Hej
mens Sand : Hej
Dette siger, at de foranstaltninger, der følger det bør sløjfes i løbet og igen , så længe en pause ikke er angivet.
2
Indsæt dit program kode. Hvad følger ", mens "-funktionen vil afhænge af , hvad du forsøger at opnå. Hvis du var ved at bygge et program, der accepterer to værdier fra brugeren og derefter tilføjer dem sammen, ville programmet følgende ordlyd : Hej
First_Number = input ( "Tilføj denne :") Second_Number = input ( " til dette : ") print First_Number , " + " , Second_Number , " = " , First_Number + Second_Number
3
Tilføj et " hvis " konstruere , der sammenligner en vis værdi til en parameter . Hvis du prøvede at opbygge et program, der tæller 1-2000 , for eksempel, kan du tjekke , om antallet er nået 2000 endnu. I betragtning af den tidligere nævnte eksempel , ville du spørge afspilleren, hvis han eller hun ønsker at fortsætte med at spille , og bryde løkken , hvis svaret er nej : Hej
hvis raw_input ( "Vil du gerne spille igen ( ja ? /no ) " ) == " nej " : break