Python Turtle er en computer modul designet til at hjælpe børn med at lære hvordan man programmerer i Python sproget . Den er udstyret med en markør kendt som en " skildpadde ", placeret på en kartesiske fly. Ved hjælp af forskellige modul kommandoer , kan et barn gøre skildpadden bevæge sig fremad , bagud , i en cirkel , eller i nogen anden retning . Hun kan i det væsentlige skabe nogen form eller objekt, hvis hun ved , hvilke kommandoer til at bruge, og hvordan man bruger dem. Instruktioner
1
Importer "turtle "-modulet : Hej
import skildpadde
Skildpadden vises på x = 0 og y = 0 koordinat for skildpadden . grid
2
Skift skildpaddens startposition ved hjælp setpos funktion:
turtle.setpos ( x , y)
Erstat x med den ønskede x - . koordinat og y med den ønskede y-koordinat
3
Drej skildpadden , så det er parallelt med den linje , du gerne vil gøre ved at bruge højre -funktionen : Hej
turtle.right (x )
Erstat x med antallet af grader , det vil tage at nå retning. Hvis du gerne vil skildpadden at tegne en nedadgående linje , for eksempel, udskift derefter x med 180 . Ligeledes, hvis du gerne vil skildpadden at tegne en højre- vendende linje, derefter erstatte x med 90
4
Tegn en lige linje ved at flytte skildpadden via det forreste kommando: .
< p> turtle.forward (x )
Erstat x med afstanden i pixel , som du ønsker den rette linje til at være.