fleste input primitiver og afledte klasser i programmeringssproget Python deal med konsol input ved at kræve , at brugeren tryk på "Enter " for at få input videresendt til koden. Men det er ikke acceptabelt i applikationer (fx spil eller andre interaktive programmer ) hvor reaktioner skal være adræt og umiddelbar , at kravet om at trykke på " Enter" efter hver kommando bliver alt besværligt i sådanne scenarier. Du kan skrive Python kode, der lyder hver tast , så snart det bliver trykket på tastaturet. Instruktioner
1
Medtag denne linje i starten af din Python kode : Hej
import Tkinter som tk
2
Opret en funktion, der behandler hvert tastetryk begivenhed som det sker : Hej
def handleKeypress (begivenhed) : Hej
pressedKey = event.char
print pressedKey
Udskift "print pressedKey " linje med uanset behandling af din program skal gælde for tastetryk læses fra tastaturet.
3
Etablere Tkinter bindinger , der vil give dit program til at behandle tastetryk. Den følgende eksempelkode , føjet til initialisering afsnit af din Python program , har dette formål : Hej
mainHandle = tk.Tk ()
mainHandle.bind_all ( ' ' handleKeypress )
mainHandle.withdraw ()
mainHandle.mainloop ()
Hver enkelt tastetryk (derfor opfordringen til " bind_all ()" -metoden) vil medføre, at " handleKeypress () " funktionen til at blive kaldt .