Noget overraskende , software design og den handling programmering selv har vokset til at være to nært beslægtede , men klart adskilte opgaver , i det mindste i virksomheden rummet. Selvom fungere som en software designer kræver erfaring som programmør i store projekter , den ledende software designer normalt ikke skrive meget kode. Dette sagt , software design er en meget vigtig opgave . Heldigvis er der mange værktøjer til rådighed for software design , såsom UML eller Unified Modeling sprog. UML er et værktøj designet til at hjælpe visuelt design software . Selvom software er tilgængelig til at skrive UML , papir og pen gøre fint. Instruktioner
1
nedskrive de klasser , som du vil bruge i din regnskabs-software. Start med at skrive de klasser , der vil definere dine data. Disse klasser vil normalt modellere virkelige verden objekter. For eksempel, da du skriver regnskabs software kan du blive nødt klasser til model transaktioner , fakturaer eller lagervarer .
2
Skriv klasserne ud af en god afstand fra hinanden, og tegne et rektangel omkring hver.
3
Definer de metoder eller adfærd, hvert objekt bliver nødt til at have inde i hver kasse . For eksempel kan din transaktion klasse har brug for at vide, hvordan man kan spare sig til en database. Navngiv de metoder og skrive dem ned indersiden af dine rektangler.
4
Tilslut eventuelle relaterede metoder ved at tegne linjer mellem dem . Når du begynder at relatere dine klasser , kan det blive indlysende, at du har brug for nye klasser til at mægle samspillet mellem de andre. Tegn disse klasser ligesom resten .