Ruby er et sprog bygget til at definere klasser , da det er først og fremmest et objekt - orienterede sprog . Ruby giver en række genveje til at skabe en klasse, som let kan følges for dem, der har lidt erfaring med sproget . Instruktioner
oprette en klasse i Ruby
1
Vælg en kort og beskrivende navn til din klasse. Navnet skal være koncise nok, at alle, der læser din kode kan have en god idé om, hvad klassen gør.
2
Brug Camel tilfældet for klassen navn. Camel tilfælde bruger et stort bogstav i begyndelsen af klassen navn og skrive det første bogstav i det næste ord , da de tiltrådte ord. Dette er stedet for at bruge en understregning. For eksempel, se Ruby metode navne som dette: method_name , men klasse navne skal se sådan ud : Klassenavn
3
Opret en tom klasse erklæring: class TestClassend
4 .
Plan metoder til for hver ting din klasse skal kunne gøre. Skriv , én efter én , tomme metoder til hver af metoderne . En Microwave klasse , for eksempel, bør være i stand til at gøre ting som at tænde og sætte mad i den: class Microwavedef put_food_inenddef take_food_outenddef turn_onenddef turn_offendend
Skriv koden for de Metoder
5
Brug @ variable syntaks, hvis de metoder nødt til at gemme en variabel inde i et objekt. Den "at" symbol dybest set siger " Denne variabel er ikke en lokal variabel , er det et medlem variabel. Det hører til objektet. " Du kan også bruge lokale variabler i klassen metoder . Eksemplet bruger @ mad medlem variabel , hvor de variable butikkerne , hvad mad er i øjeblikket i mikrobølgeovnen : class Microwavedef put_food_in (fødevarer) @ food = foodenddef take_food_outfood = @ food @ food = nilreturn foodenddef turn_onputs "Microwave er på" enddef turn_offputs "Microwave er off " endend
6
Begynd en etiket med en ": " karakter og navnet på variablen . For eksempel, " : mad" . Here " : mad" betyder " . Den ting kaldet mad" " @ food " kan ikke videregives til attr_ * metoder , fordi det ville passere værdien " @ mad" . Da du hovedsageligt vil sige " den ting kaldet maden kan tilgås fra uden for klassen , " ": . Food" bør anvendes
7
Put en af de følgende tre typer attr_ * metoder din klasse, men uden for nogen metoder . For eksempel giver attr_reader kode uden for klassen at læse den variable , men ikke skrive til den . På den anden side giver attr_writer kode uden for klassen at skrive til en variabel , men ikke læse det. Endelig attr_accessor muligt både læsning og skrivning
8
Put en af de følgende tre typer attr_ * metoder i din klasse, men uden for nogen metoder : . Class Microwaveattr_reader : fooddef put_food_in (fødevarer) @ food = foodend # ... resten af de metoder går her, taget ud for brevityend