For at gøre en tidsindstillet spil i Visual Basic , skal du oprette en simpel quiz, der sætter en "Timer " kontrol efter hvert spørgsmål er stillet . Fortæl spilleren hun har undladt at tage udfordringen , hvis timeren udløber. Du kan bruge denne projektets programmering udsagn for at skabe en bred vifte af quizzer, herunder quizzer for matematik , historie eller geografi. Instruktioner
1
Klik på " File" -menuen. Vælg "Ny " og derefter klikke på "Windows Form" element fra den liste, der vises. Dette angiver, at du ønsker at lave en ny ansøgning, der bruger en form for indtastning af data.
2
Træk " Button " kontrol fra panelet Værktøjer til formularen . Denne knap vil lade brugeren begynde spillet . Træk en anden knap til formularen for at give brugeren et middel til at indsende et svar.
3
Placer en "Text Box " kontrol til formularen for at give brugeren en indtastningsfeltet til skriv svaret.
4
Træk en "Timer " kontrol fra panelet Værktøjer til formularen , og derefter skrive " 10000 " til Interval ejendom. Denne handling sætter timeren nedtælling intervallet til 10 sekunder.
5
Dobbeltklik på den anden knap for at komme ind i programmerings -vinduet. Indsæt følgende udsagn i vinduet :
Public Class Form1Dim q ( 0 til 2) Som StringDim a ( 0 til 2) Som StringDim iCurQ As Integer = - 1Private Sub Button1_Click ( ByVal afsender Som System.Object , ByVal e Da System.EventArgs ) Handles Button1.Click ' starte spillet
q (0) = " Hvad nationalt monument viser fire amerikanske præsidenter i sten ? " q (1) = "Hvem opfandt lyset pære ? " q (2) =" Fra hvilken videnskabsmand gjorde relativitetsteorien komme? "a (0) =" Mount Rushmore "a (1) = " Edison "a (2) =" Einstein " , gotoTeacher ( ) End Sub
Sub gotoTeacher () iCurQ = iCurQ + 1Hvis ( iCurQ > 2 ) Så EndMsgBox ( q ( iCurQ ) ) Timer1.Enabled = TrueEnd Sub
Private Sub Button2_Click ( ByVal afsender Som System.Object , ByVal e Som System.EventArgs ) Handles Button2.Click ' studerende har reageret. stoppe timerTimer1.Enabled = FalseevaluateAnswer () gotoTeacher () Timer1.Enabled = TrueEnd Sub
Sub evaluateAnswer () If ( TextBox1.Text = a ( iCurQ ) ) ThenMsgBox ( "Correct" ) ElseMsgBox ( "Incorrect . det korrekte svar er "& a ( iCurQ ) ) End IfEnd SubEnd Class
Erklæringerne over " Button1 " sub- rutine instruere Visual Basic til at oprette variabler for spillets spørgsmål og svar. Den " Button1 " sub- rutinen sætter de førnævnte variabler med de faktiske quiz spørgsmål og svar. Den " gotoTeacher " sub- rutine beder spilleren med et spørgsmål. Den " button2 " og " vurdere Svar" sub- rutiner vurderer spillerens svaret.
6
Indsæt følgende programsætninger under " End Sub " erklæring af " Evaluer Svar" sub - rutine : Hej
Private Sub Timer1_Tick ( ByVal afsender Som Object , ByVal e Som System.EventArgs ) Handles Timer1.Tick ' Student svarede ikke i tide. Det er betragtet som en forkert answer.Timer1.Enabled = FalseMsgBox ( " Forkert . Det korrekte svar er " & a ( iCurQ ) ) gotoTeacher ( ) End Sub
" Timer1 " udføres, hver gang Interval ejendom af timeren når nul.
7
Tryk F5 for at køre spillet .