Microsoft DirectX er et udvalg af teknologier udviklet til at køre og vise multimedie -rige Windows-programmer , såsom grafik, video og 3D- animation . DirectX består af sikkerheds-og ydeevne opdateringer , sammen med funktioner, der kan tilgås af applikationer ved hjælp af DirectX API'er. DirectX understøtter 2D og 3D grafik, lyd og input. Direkte Software Development Kit Pakken indeholder: Direct3D , DirectInput , Windows Games Explorer og Utility værktøjer og biblioteker . Instruktioner
1
Download DirectX SDK fra Microsoft. Dobbeltklik på den downloadede fil for at starte installationen.
2
Klik på "Start " og derefter " Alle programmer". Vælg "Visual Studio " for at indtaste Visual Studio IDE. Klik på "Ny " og derefter vælge "Projekt " for at oprette et nyt projekt. Vælg "Visual Basic Project" og derefter "Windows Application " for at oprette en ny VB.Net ansøgning. Dobbeltklik på det tomme område på Form1
3
Indtast de følgende referencer i form klasse i din ansøgning : .
Import Microsoft. DirectX
Importerer Microsoft. DirectX. Direct3D
Import Microsoft.DirectX.Direct3DX
Erklær følgende variabler i formularen klasse :
Dim enhed som Direct3D.Device
Dim buffer Da VertextBuffer .
enheden variable omhandler med tegningen og transformere aktiviteter
4
Opret din enhed ved hjælp af kode : Hej
Dim stede som nye PresentParameters
device = Ny enhed (0, DeviceType.Hardware , Me.Handle , _
CreateFlags.SoftwareVertexProcessing , til stede)
enheden objektet har fem parametre. Den første er den adapter indekset , den anden angiver, hvilken type din enhed , i det tredje omhandler Windows begivenheder , den fjerde er en mulighed parametre. Den sidste er en PresentParameters objekt
5
Draw med enheden i den nuværende form, : .
Sub Form1 ( ByVal afsender Som Object , ByVal e Som System.EventArgs ) _ < br >
Håndterer Me.Load
device.Clear ( ClearFlags.Target , Color.Black , 0, 0 )
End Sub
< br >