Visual Basic ( VB) er et programmeringssprog og udviklingsmiljø, som Microsoft for at forenkle programmeringen for deres Windows-operativsystem . Blandt Visual Basic s værktøj sæt er funktioner til at skabe og manipulere virtuelle 3-D objekter, som VB programmører bruge til at lave simuleringer og spil. En væsentlig fase af skrive 3 -D -spil med Visual Basic indebærer roterende , skalering og bevægelige objekter i 3 -D rum . Disse tre tiltag er samlet kaldes objekt transformationer. Gør dit eget 3-D spil i Visual Basic giver dig chancen for at udforme en dynamisk virtuel verden matcher dine interesser og design ideer . Ting du skal
Visual Basic udviklingsmiljøet
Vis Flere Instruktioner
1
Download og spille én eller flere open source ( gratis ) 3- D spil skrevet i Visual Basic, såsom NARC3D og Anthonys Buttonz .
2
Skriv på papir under gameplay aspekter af det spil, du gerne vil ændre, og dem, du gerne vil beholde. For eksempel kan du skrive "Dette skydespil ville give mere mening i en Wild West indstilling." Eller : " Grafikken er realistiske, men begyndelsen niveauer er for let. Spillere bør ikke komme til niveau to , indtil tjene 500 point . " Vær så specifik som muligt skriftligt ændringer, du gerne vil se i spillet .
3
downloade kildekoden for et af de spil du har spillet , derefter udskrive hver af dets kildekode filer med "Udskriv " i opgørelsen af "File" menuen i VB udviklingsmiljøet . Læs gennem hver fil , med særlig vægt på eventuelle kommentarer (tekst demarked med en enkelt apostrof - » -) . Kommentarerne hjælpe med at forklare spillets algoritmer.
4
Klik på " File" menuen " Nyt projekt " element for at starte et nyt VB -projekt. Skriv spillets kildekode fra udskrifter du har foretaget i det foregående trin. Denne instruktion vil uddybe din forståelse af spillets kildekode ved at tvinge dig til at læse koden omhyggeligt.
5.
Spil retyped spillet ved at trykke på "F5 " i VB kodning miljø. Hvis gameplayet ikke fortsætte som du forventer , debug det , der begynder med at trykke på "Stop "-knappen på værktøjslinjen for at afslutte spillet. Sammenlign kildekoden du har skrevet med de originale udskrifter. Eventuelt trace (dvs. udføre ) programmet linje for linje ved at trykke på " F8 ". Læs udviklingen miljøets emner for søgeordet " debugging" at identificere og rette fejlene .
6
Slette en af kildefilerne du har skrevet , derefter indtaste det igen fra hukommelsen. Der henvises til filens udskriften kun efter behov. Gentag dette trin, indtil du kan skrive filen uden at henvise til udskriften.
7
Gentag forrige trin for de resterende kildefiler i spillet. Hvis du gør det vil give en forståelse af spillets logik , som du kan bruge til at begynde at ændre spillet.
8
sortere listen , du skrev i trin 2 for at placere de simpleste ændringer på toppen af listen . Skriv koden gennemførelse listens øverste element. For eksempel, hvis punktet lyder " Giv Gorgon karakter kun 50 livspoint ved spillets start, ikke 75 , " du kan erstatte " 75 " med " 50" i udsagnet " Gorgon.LifePoints = 75 ". < Br >
9
spil ændrede spillet, og debug det som nødvendigt med trin 5 anvisninger.
10
Skriv kildekoden til de resterende punkter på din ændring listen. Hvis den resulterende spillet stadig ligner den oprindelige , skrive og programmere kilde til en ny liste over ændringer.