Microsoft Visual Basic er en grundlæggende programmeringssprog, ideelt for dem bare lære at programmere. Indlæringskurven om Visual Basic er ikke så stejl på andre kodning sprog , som hele programmet ikke behøver at blive genereret hjælp af kode . Visual Basic giver skaberen at samle en visuel repræsentation af deres program ved at placere elementer, såsom tekstbokse , knapper og billeder , så skriv koden bag kulisserne for at betjene de elementer , i modsætning til andre sprog, hvor placeringen af elementer skal også kodet . Ting du skal
Visual Basic
Vis Flere Instruktioner
1
Open Visual Basic og klik på " File " og derefter "Ny " for at starte et nyt spil -projekt , eller klik på " File " og derefter " Åbn" for at fortsætte med at arbejde på et tidligere spil -projekt.
2
Juster størrelsen på hovedvinduet i dit spil. Størrelsen kan justeres ved at klikke på det nederste højre hjørne af vinduet og derefter trække i hjørnet , indtil det er din ønskede størrelse. Vinduets størrelse kan også justeres numerisk ved at klikke på en del af spillet vinduet , som ikke har et element på det, derefter justere Højde og Bredde dimensioner i elementet egenskaber vinduet.
3 < p > Indsæt visuelle elementer i dit spil efter behov. For Tic Tac Toe , for eksempel, vil du ønsker 9 billedfelter , i form af en 3 af 3 gitter . Derudover vil du have 4 linjer , for at gøre op gitter Tic Tac Toe spil , og et par af etiketter til at holde styr på hvor mange spil er blevet vundet af spiller 1 , og hvor mange spil er blevet vundet af Spiller 2 . < br >
4
Erklær variabler til dit spil . Variable anmeldt som global kan bruges mellem nogen vinduer i dit projekt, hvis dit spil omfatter mere end én. Variable erklæret som lokal kan bruges mellem alle elementer i et enkelt vindue. Sort variabler kan ikke overføres mellem elementer. Enhver sort variabel, der bruges i et element vil starte ud med en ikke- værdi som en streng, og en numerisk værdi på 0. .
5
arrays til at forenkle din kodning , så du sparer skrive tid og gøre spillet køre mere effektivt. Med Tic Tac Toe , for eksempel kan en 3 af 3 array kan bruges . Når der kontrolleres for en vinder, kan sløjfer bruges med den vifte at teste alle de mulige vindende kombinationer i kun et par linjer , mens det ville kræve betydeligt flere linjer kode , hvis hver af de 9 kasser havde sin egen individuelt navngivne variabel. < br >
6
Code handlinger af dine visuelle elementer . Med Tic Tac Toe , du ønsker at føje kode for hver af de billedelement er i henhold til " Click" handling , som ville se ud " Row1Column1_Click () " for at ændre værdien af den tilsvarende variabel af denne boks til enten " X "eller " O " , og for at ændre billedet til et billede af et X eller O.