AS3 refererer til ActionScript funktion i Flash CS3 skabt af Adobe. Oprettelse af en video- klip ved hjælp af tidslinjen i flash er temmelig ligetil og enkel. Men forsøger at skabe et filmklip ved hjælp ActionScript kræver et par ekstra trin . Fordelen ved at bruge ActionScript er, at du har evnen til at skabe dynamisk indhold , der reagerer ikke til en forudbestemt tidsplan for begivenheder , men handlinger brugeren. Denne proces gør animationen mere spændende og aktiv for brugeren , i modsætning til at have en passiv Flash video oplevelse. Hvad du har brug
Computer
Adobe Flash CS3
Vis Flere Instruktioner
1
Klik på " Egenskaber " knappen i Flash CS3 programmet kontrolpanel. < br >
2
Indstil bredden og højden af animationen . For eksempel, hvis du ønsker en animation, der er 200 af 300 pixels indtaste 200 i boksen Bredde og 300 i højden kassen.
3
Importer billedet i den fase , du oprettede i Trin 2 , ved at trække elementet til "Library " og derefter trække elementet til scenen. Du kan også oprette brugerdefinerede objekter ved hjælp af linje, cirkel og andre redigeringsværktøjer .
4
Konverter dit objekt til et symbol , så det kan blive ændret i forbindelse med projektet . For at gøre dette skal du gå til "Rediger " -menuen og vælg Indtast et navn for at identificere objektet i "Navn :" " Convert ". . Box
5
Find " linkage "egenskaber box . Hvis den ikke er synlig , skal du klikke på "Avanceret" for at vise de avancerede egenskaber. Vælg " Eksporter til ActionScript " afkrydsningsfeltet. Indtast en klasse navn i " klasse "-boksen. Tryk "OK" og se din nyoprettede symbol. Symbolet er nu gemt i dit bibliotek , slette, så objektet fra din scene .
6
Klik på din tidslinje ved hjælp af højre museknap og indtaste følgende kode i vinduet. Sørg for at udskifte " Klassenavn " i niende linje med din klasse navn oprettet fra trin 5. .
Funktion Main ( ) {//Tilføjelse mus begivenhed til vores scene ! Stage.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , AddCircle );} Main ();
funktion AddCircle ( e : MouseEvent ) : void { //Tilføjelse af en cirkel til den stagevar newCircle : Klassenavn = new Klassenavn (); this.addChild ( newCircle )
//Indstilling af cirklens X og Y positionnewCircle.x = mouseX , newCircle.y = Mousey ,
//Indstilling af cirklens størrelse og alphanewCircle.scaleX = 0; newCircle.scaleY = 0; < br >
newCircle.alpha = 0
//Tilføjelse ENTER_FRAME begivenhed listenernewCircle.addEventListener ( Event.ENTER_FRAME , ZoomCircle );}
funktion ZoomCircle ( e : event- ) : void { //at få klikket circlevar circleMC : MovieClip = MovieClip ( e.target )
//forøgelse af scalecircleMC.scaleX + = .05 ; circleMC.scaleY + = .05 ;
//fading cirkel ud efter den når en vis sizeif ( circleMC.scaleX <2 ) { circleMC.alpha + = .03 ;} else { circleMC.alpha - = .03 ;
//Stop indtaste frame begivenhed efter cirkel bliver (næsten) invisibleif ( circleMC.alpha < .1 ) { circleMC.removeEventListener ( Event.ENTER_FRAME , ZoomCircle );} }}
7
Udfør kode ved at trykke på " CTRL + Enter . "