Den " Particle Playground " effekt i Adobe After Effects er et værktøj, der bruges til at oprette flere objekter i en 3D-rum . De grundlæggende anvendelser af effekten kan skabe ting som regn eller skyer , men der er mange muligheder . Hvis du har et objekt , du ønsker at oprette dusinvis eller hundredvis af gange , i stedet for at oprette et nyt lag af hvert objekt, kan du anvende " Particle Playground " effekt at foretage denne ændring med det samme. Instruktioner
1
Tilføj det lag, du ønsker at have flere forekomster af i "Lag " vinduet. Må ikke foretage nogen justering af laget , fordi de ikke vil gælde for den endelige partikel animationer alligevel. Du kan justere " Scale ", hvis laget tager alt for meget af skærmen.
2
Højreklik i " Lag " vinduet, og vælg "Ny " og " Solid . "Press " OK " i pop- up box , og en ny solid lag vises .
3
Skriv" Particle Playground "i" effekter og Presets " ; vindue . Træk og slip effekten på " Solid " lag. Den solide farve vil forsvinde i "Monitor " vinduet og blive erstattet med en lille partikel på skærmen.
4
Klik på " Effects " vinduet. Sæt partikel indstillinger til, hvordan du vil have din lag for at blive vist på skærmen. Juster " Cannon Controls ", " Grid Controls " og " Particle Exploder ". De " Cannon Controls " vil angive, hvor mange partikler vises. De " Grid Controls " sætter placeringen af partiklerne , og " Particle Exploder " sætter retningen og animation af partiklen .
5.
Flyt tidslinjen navigatoren at se, hvordan partiklerne bevæger sig på tværs af skærmen . Tryk på " Render Play" -ikonet for at se en real time visning af partikel bevægelser.
6
Klik på "Source " i drop- down menu. Vælg det oprindelige lag du har føjet til projektet. Nu er alle af partiklerne vil blive erstattet med forekomster af det lag, du har valgt. For eksempel, hvis du havde et billede af en fugl alle partiklerne nu fremstår som flyvende fugle .